כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מהומות בגרמניה

מפגינים התעמתו עם שוטרים בגין מאסר של תוקפת נאצים

מפגיני שמאל בגרמניה הפגינו נגד עונש מאסר שניתן לאישה בגין תקיפת ניאו-נאצים. למרות האיסור של בית המשפט לקיים הפגנה, המפגינים יצאו לרחובות. המשטרה ניסתה תחילה להכיל את ההפגנה, אך פיזרה אותה כששוטרים הותקפו  

מפגינים התעמתו עם שוטרים בגין מאסר של תוקפת נאצים
המהומות בלייפציג צילום: צילום מסך

מספר שוטרים נפצעו ביום שבת בעיר לייפציג שבמזרח גרמניה בעימותים עם מפגיני שמאל. דובר משטרת לייפציג, אולף הופה, תיאר את המצב כ"דינמי מאוד", עם "עימותים מסיביים בדרום לייפציג". לדבריו, "כ-1,500 איש הגיעו להפגנה, למרות שבית המשפט סירב לאשר אותה".

"לפי ההערכות שלנו, שליש מהם נטו לאלימות, או שחיפשו אלימות באופן פעיל", אמר הופה. "צפינו במספר מקרים של אנשים שהסתירו את פניהם בכוונה, וזו עבירה בפני עצמה".

הופה אמר שככל שההפגנה גדלה וככל שהתאספו אנשים שנראו שמחפשים אלימות, המארגנים והמשטרה ניהלו משא ומתן בחיפוש אחר דרך לאפשר להפגנה האסורה להתקיים "בשם חופש ההתכנסות".

המשטרה ניסתה להכיל את ההפגנה, שהחלה במקור כצעדה מדרום העיר לתחנת הרכבת המרכזית, "עוד לפני שהשיחות הללו הסתיימו, התקפות מסיביות היו נגד כוחות הביטחון שלנו", אמר הופה. "בשלב זה, המארגנים זיהו שזה כבר לא עובד והכריזו שהכינוס הסתיים".

הופה אמר כי מכיוון ששוטרים נרגמו ב"אבנים, פירוטכניקה וחפצים אחרים" כשהעימותים התגברו, "נאלצנו להביא זרנוק מים למקום אך לא היינו צריכים להשתמש בו".

המשטרה מסרה כי "כ-300 בני אדם נעצרו זמנית במסגרת מבצע משטרתי בחשד להפרות קשות והתקפות על גורמי אכיפת החוק".

המפגינים יצאו לרחובות בעקבות צעירה מלייפציג, שזוהתה כלינה א', שקיבלה עונש מאסר של 5 שנים מוקדם יותר השבוע בגין חלקה בהתקפות מאורגנות על ניאו-נאצים בגרמניה. המועד המתוכנן לגזר הדין היה ידוע מזה חודשים, ותומכיה של לינה לא היו אופטימיים לגבי סיכוייה לזיכוי, הם ערכו הפגנות מאז השנה שעברה.

מהמשטרה נמסר כי לא פחות מ-700 בני אדם התאספו בדרום העיר ביום שישי האחרון וכי רבים השליכו חפצים לעבר אנשי רשויות החוק, חלקם ממרפסות וגגות.

הפגנות גדולות בגרמניה דורשות אישור מהרשויות. ממשלות מקומיות ובתי משפט יכולים להגביל אותן אם הם סבורים שהאירוע עלול להוות סיכון לביטחון הציבור, בין היתר.

 

משטרת גרמניה גרמניה נאצים לייפציג פעילי שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד