כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפיגוע בגבול השלום

קרובי הנרצחים סופדים: "אנחנו לא מופתעים"

הפיגוע בגבול עם מצרים הכה בתדהמה את שני הצדדים. המשפחות השכולות הן שמתמודדות עם הכאב, האובדן והחלל שנוצר בליבם ביום בהיר | "אנחנו לא מופתעים שהוא קפץ ראשון והסתער, הוא הגן בגופו על כולם, כמו שחינכו אותו בבית. היה גיבור ומורעל על הצבא", סיפר דודו של אוהד הי"ד

קרובי הנרצחים סופדים: "אנחנו לא מופתעים"
שניים מהלוחמים שנהרגו צילום: דובר צה"ל

שלושה לוחמי צה"ל נרצחו בפיגוע הקטלני שאירע בליל שבת בגבול מצרים, במהלכו חדר לשטח הארץ שוטר מצרי ופתח באש. שניים מהלוחמים נרצחו לפנות בוקר ואותרו כמה שעות לאחר מכן. במהלך חילופי האש עם המחבל, שוטר מצרי, נרצח לוחם נוסף.

במהלך היום הותרו לפרסום שמות הלוחמים שנרצחו בפיגוע: סמל ליה בן נון הי"ד, נרצחה בפיגוע בשעות הבוקר המוקדמות, בעת פעילות מבצעית שוטפת בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. בן נון הי"ד, בת 19 מראשון לציון, הייתה לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס. הלוחמת הועלתה בדרגתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה.

באותה תקרית נרצח גם לוחם צה"ל סמל-ראשון אורי יצחק אילוז הי"ד, בן 20 מצפת, היה לוחם חי"ר גבולות בגדוד ברדלס. הלוחם הועלה בדרגתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

סמל-ראשון אורי יצחק אילוז הי"ד.

סמל-ראשון אוהד דהן הי"ד, בן 20 מאופקים, לוחם חי"ר גבולות בגדוד קרקל נהרג בחילופי האש עם המחבל. הלוחם הועלה בדרגתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

שאול דהן, דודו של אוהד הי"ד, סיפר בריאיון לכאן רשת ב': "אנחנו לא מופתעים שהוא קפץ ראשון והסתער, הוא הגן בגופו על כולם, כמו שחינכו אותו בבית. היה גיבור ומורעל על הצבא, חייל מצטיין, תלמיד מצטיין, ילד מצטיין להורים. תמיד אמר "המח"ט הוא האלוהים שלי, אעשה הכל בשבילו" והיה גאה בקרביות שלו. אני מוסר לעם ישראל לבוא לחזק את משפחות שלושת ההרוגים, שהגנו בגופם על כל מה שחלמו".

סמל-ראשון אוהד דהן הי"ד.

קרוב משפחתה של ליה סיפר שהייתה אמורה לצאת היום (ראשון) לקורס מ"כים וסיפר היא היתה "כל כך שמחה להיות בגדוד. לא ידענו שהיא שירתה בגבול. הבנתי שהקפיצו אותה משם ברביעי". נגה עדי, המחנכת של ליה סיפרה: "הייתה ילדה מדהימה, יפייפיה, תמיד צוחקת ותמיד מצחיקה את כולם, הדבק שחיבר את כל החברות ואת כל החברים. כבר מכיתה י"א אמרה שאנחנו נראה שהיא תלך לקרבי ושתצליח. ביום הזיכרון לחללי צה"ל היא הגיעה לגימנסיה עם מדים ונשק והייתה מאושרת. נזכור אותה שמחה - היא רצתה להיות קרבית".

ראש העיר צפת שוקי אוחנה, ספד לסמל אורי יצחק אילוז, תושב העיר שנרצח בפיגוע ואמר: "אבל כבד ונורא נפל על העיר צפת. אורי אילוז, מלח הארץ, בוגר הישיבה התיכונית 'אמי"ת צפת' עשה שנת שירות במכינת מעשה. התגייס במרץ 22, לשירות משמעותי בגדוד ברדלס בגבול מצרים, סיים קורס מ"כים כלוחם ואמור היה לצאת לקורס קצינים. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לקבור את ילדם, אין מילים שיוכלו להסביר את הכאב הבלתי נתפס".

פיגוע ירי גבול מצרים קרובי משפחה חיילים נהרגו בפיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד