י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מסתמן: הבוקר ייקבע הכושר לרב אריה שטרן

לפי המתוכנן, במהלך הבוקר תגיע סוגיית תעודת הכושר של הגאון הרב אריה שטרן, לדיון בהצבעה טלפונית בפני חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל • חלק גדול מחברי המועצה נפסלו מלדון בנושא בשל מעורבות אישית או משפחתית במירוץ • מקורב לגר"ד לאו: "הרב ביקש לזרז את הדיון בנושא, כדי לשמור על כבוד הרבנות" • כל הפרטים

הרב אריה שטרן. צילום: ארכיון
הרב אריה שטרן. צילום: ארכיון

סוגיית תעודת הכושר של הגאון הרב אריה שטרן, תגיע במהלך הבוקר (ו'), לדיון בהצבעה טלפונית בפני חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במהלך הבוקר צפויים הרב רפאל מזרחי, מנהל מחלקת בחינות וכשרויות ברה"ר, ואלחנן גלט מנכ"ל הרבנות הראשית, לערוך הצבעה טלפונית אודות תעודת הכושר של הרב שטרן, זאת לאחר מספר עתירות שהוגשו בנושא.

עם זאת גורמים המעורים בנושא הכחישו כי ההצבעה תיערך מחר, יש לציין כי לפי הוראת המשנה ליוע"מ לממשלה, על ההצבעה להיערך עד ליום א' הקרוב, י"ח בתשרי, ג' דחוה"מ סוכות.

מתוך 16 חברי מועצת הרבנות הראשית נפסלו 7 חברים, כולל: הרב הראשי הרב דוד לאו ואביו הרב ישראל מאיר לאו, זאת בשל התמודדות הרב משה חיים לאו. הרשל"צ הרב יצחק יוסף והרב אברהם יוסף רבה של חולון, בשל מועמדות הגיס הרב מרדכי טולידנו.

כן נפסלו המועמדים, הרב יעקב שפירא, הרב יהודה דרעי והרב שמואל שפירא.

גם רפי פרנק מזכיר מועצת הרבנות הראשית ורל"ש הרב הראשי הגר"ד לאו, פרש לפי בקשתו של הרה"ר הגר"ד לאו.

מי שצפוי להשתתף הם: הרב שלמה שלוש, הרב יצחק פרץ, הרב רפי פרץ, הרב רצון ערוסי, הרב שמעון אליטוב, הרב יעקב רוז'ה, הרב יצחק רלב"ג, הרב יוסף גליקסברג והרב יצחק דוד גרוסמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב הראשי הגר"ד לאו, הוא שביקש מהגורמים ברבנות לזרז את הליך ההצבעה בענינו של הרב שטרן, כדי שמעמד הרבנות לא תפגע. "הרב חושש", הסביר מקורבו, "שלאחר שאחיו מתמודד יהיו שיאמרו שהוא מעכב את ההצבעה בענינו".

הליך דומה נערך לאשרור תעודת הכושר לרבנות עיר שהוענק לראש"ל הגר"י יוסף, טרם הבחירות לכהונת הרבנים הראשיים. מרבית הרבנים אכן אישררו את תעודתו.

תוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ, שיגר מכתב לגר"ד ובה קבע כי על הדיון במועצת הרבנות הראשית בעניינו של הרב אריה שטרן מהציונות הדתית להיות ממוקדת בחידוש תעודת הכושר של הרב ואין לדון על מתן תעודה חדשה. הוא רימז במכתבו שעל ההחלטה בעניין, להיות חיובית.
בחירות ישראל רבנות מירוץ הרב אריה שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד