כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סובל מכאבי גב

בנו של קדאפי שובת רעב בלבנון בגלל מעצר ללא משפט

בנו של מנהיג לוב המנוח מועמר קדאפי, המוחזק במעצר בלבנון יותר משבע שנים, פתח בשביתת רעב כדי למחות על מעצרו ללא משפט. קדאפי פרסם הודעה שתיארה את תנאיו. "איך אפשר להחזיק אסיר פוליטי ללא משפט הוגן כל השנים?"

בנו של קדאפי שובת רעב בלבנון בגלל מעצר ללא משפט
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בנו של מנהיג לוב המנוח מועמר קדאפי, המוחזק בלבנון יותר משבע שנים, פתח בשביתת רעב בשבת כדי למחות על מעצרו ללא משפט, כך אמר עורך דינו.

חניבעל קדאפי מוחזק בלבנון מאז 2015 לאחר שנחטף מסוריה השכנה בה חי כפליט פוליטי. הוא נחטף על ידי חמושים לבנונים שדרשו מידע על גורלו של איש דת שיעי שנעלם בלוב לפני 45 שנה. קדאפי נלקח מאוחר יותר על ידי הרשויות בלבנון ומוחזק בכלא בביירות ללא משפט.

עורך הדין פול רומנוס אמר לסוכנות הידיעות AP כי מרשו החל בשביתת הרעב בשבת בבוקר ו"הוא רציני וימשיך עם זה עד הסוף". רומנוס לא נכנס לפרטי המקרה מכיוון שלא היה מורשה לדבר על כך עם התקשורת.

קדאפי פרסם הודעה שתיארה את תנאיו. "איך אפשר להחזיק אסיר פוליטי ללא משפט הוגן כל השנים?" כתב בהודעתו קדאפי. הוא הוסיף כי כעת, כשהוא שובת רעב, "אלה שמתייחסים אליי שלא בצדק יהיו אחראים לתוצאות". הוא הוסיף כי "הגיע הזמן לשחרר את החוק מידיהם של פוליטיקאים".

רומנוס אמר כי מרשו סובל מכאבי גב עקב מעצר בתא קטן במשך שנים ללא יכולת לזוז או להתאמן. היעלמותו של איש הדת השיעי הלבנוני מוסא א-סאדר ב-1978 היא נקודה כואבת ארוכת שנים בלבנון. משפחתו של איש הדת מאמינה שהוא עדיין בחיים בכלא הלובי, אם כי רוב הלבנונים מניחים שא-סאדר מת. הוא אמור להיות היום בן 94.

אל-סאדר היה המייסד של קבוצה פוליטית וצבאית שיעית שהשתתפה במלחמת האזרחים הלבנונית הממושכת שהחלה ב-1975, מוסלמים מול הנוצרים. מאז היעלמותו של א-סאדר, לוב טוענת כי הוא עזב את טריפולי ב-1978 בטיסה לרומא וטענה כי הוא קורבן של מאבק כוח בין השיעים.

רוב תומכיו של א-סאדר משוכנעים שהשליט המנוח מועמר קדאפי הורה להרוג את א-סאדר. מנהיג לוב נהרג על ידי לוחמי אופוזיציה ב-2011, ובכך סיים את שלטונו בן ארבעת העשורים במדינה בצפון אפריקה. גם לאחר מותו, גורלו של א-סאדר עדיין לא ידוע.

לוב לבנון מועמר קדאפי קדאפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד