י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בסוף הוא נשאר ב'המודיע': אלעזר (לוזר) קנופף

המו"לים נחשפים: הכירו את הדור השני למו"לות במשפחת קנופף • מה הוא עושה באיטליה? • ואיזה עסקים ברשותו?

אלעזר (לוזר) קנופף. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
אלעזר (לוזר) קנופף. צילום ארכיון: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין

אלעזר (לוזר) קנופף
מו"ל: המודיע.
גיל: 55
נולד ב: ירושלים.
למד ב: ישיבות גור.
מגורים: ירושלים.

לאור הקשיים הכלכליים החמורים שתקפו לאחרונה את היומון האגודאי הוותיק 'המודיע', ועם הליך רכישתו בידי איש העסקים יואב ברין שנחשפה ב'בחדרי חרדים' לראשונה, הייתם אמורים לקרוא בשורות הללו את קורות חייו של יואב ברין, אלא שברגע האחרון עשה ברין סיבוב פרסה, ומשך את ידיו מהמערכת ביהודה המכבי, מעט לאחר ראש השנה. וכך נותרנו עם המו"ל המיתולוגי של העיתון, אלעזר (לוזר) קנופף, שינסה בכל כוחו בתקופה הקרובה למצב את העיתון, להביא משקיעים חדשים ולהבריא מחדש את המערכת.

למעשה, קנופף הוא דור שני וממשיך דרך אביו במו"לות. שכן ותיקי המודיע זוכרים עדיין את השנים בהן הרב החסיד הישיש, מעסקניה הוותיקים של עדת חסידי גור, ר' חיים משה קנופף, כיהן בתואר מנכ"ל המודיע, בו זכה לאחר פטירתו של הרב משה עקיבא דרוק ז"ל. עם עזיבתו של הסופר הרב ישראל שפיגל ז"ל - על רקע המחלוקת עם הציבור הליטאי - נשאר האבא לבית קנופף עם בלעדיות על התואר.

בשנים הראשונות בעיתון, הגיע לוזר כדי לסייע לאביו הגדול בניהול העיתון. קנופף ידוע בטוב לבו, והוא התפרסם כאיש נעים הליכות ובעל מזג רך, ויש שיאמרו שזה מה שעמד לו לרועץ ברבות הימים...

מאז נחלש אביו ונפל למשכב - עברו ענייני הניהול לידיו של לוזר, שנקרא באופן רשמי סמנכ"ל המודיע.

קירבה מיוחדת לאדמו"ר מגור
קנופף זכה לקרבה יתירה אצל האדמו"ר מגור, אותו הוא שואל על כל צעד ושעל בענייני העיתון. בנוסף, עמדה לו 'זכות אבות', בהיותו חתנו של הרב ברוך קמינר ז"ל מבני ברק, שנמנה על ידידיו הקרובים ביותר ומנאמניו של האדמו"ר מגור.

בימיו כסמנכ"ל העיתון שדרג את 'המודיע' והוסיף את מוספי 'מדורים' ו'מכל מקום' באמצע השבוע, זאת מלבד סדרת כנסי 'פורום המנהלים' של העיתון שנערכו ביוזמתו במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים - ואליהם הביא קנופף את ראשי המשק הישראלי והחברות הגדולות שפנו לכלל הציבור החרדי.

בנוסף הקים ויזם את עיתון 'המודיע בצרפתית' שתפס תאוצה ורשם הצלחה גדולה.

עסקיו האישיים של קנופף מסועפים, והם מניבים תשואה מעסקאות ומיזמי נדל"ן שונים, קנופף אף נוסע תדיר לדינרים של 'איחוד מוסדות גור' המתקיימים באיטליה בשנים האחרונות. ולדברי יודעי דבר, גם המקומונים 'אשדוד בכותרות' ו'חדש בבית שמש' שייכים לו.

קנופף אף זוכה לאמון מוחלט מצד נציג החצר בכנסת, חה"כ יעקב ליצמן, בהתנהלותו מול גורמים שונים שניסו לנשל אותו מניהול העיתון.

במהלך סדר יומו העמוס, יקפיד לוזר על קביעת עיתים לתורה ותפילה בבית המדרש הגדול של גור בירושלים.
עיתון מדור שדרוג המודיע קנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד