י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המו"לים נחשפים: הבשורה החסידית של מוישי פרוש

בגיל 31 בלבד, מחזיק פרוש ג'וניור ברזומה של ייסוד והרצת עיתון יומי מצליח, ועוד כמה הישגים פוליטיים על הדרך

מוישי פרוש צילום: אלי סגל
מוישי פרוש צילום: אלי סגל

משה (מוישי) פרוש
מו"ל ומנכ"ל: המבשר.
גיל: 31
נולד ב: ירושלים.
למד ב: ישיבות תפארת התלמוד וחזון נחום.
מגורים: בני ברק.

לפני כחמש וחצי שנים התרחש אירוע בקנה מידה היסטורי בתקשורת החרדית - החסידית, עם הקמתו של העיתון היומי 'המבשר', בטאונה של סיעת שלומי אמונים, וזאת בעקבות הבחירות הסוערות לראשות עיריית ירושלים, בהן התמודד יו"ר הסיעה ח"כ מאיר פרוש. בעקבות היחס לו זכה ב'המודיע' דאז, וההאשמות כי חסידי גור היו אלה שטירפדו את בחירתו, נפלה החלטה אסטרטגית בסיעת שלומי אמונים, לפתוח יומון צעיר ומתחרה לאח הוותיק 'המודיע'.

לא רבים יודעים, אך כבר קודם לכן, כאשר במסגרת המאבק הליטאי הוקם לזמן מה יומון תחת השם 'יום חדש', שהתחרה ב'יתד נאמן' ונקלע לקשיים כלכליים, נשקלה האפשרות לרכישתו בשלומי אמונים. אולם לבסוף המגעים לא עלו יפה, וב'שלומי אמונים' המתינו לשעת הכושר ובישרו על הקמת 'המבשר'.

מי שנקרא אל הדגל, לכהן כמנכ"ל העיתון ולטפל בכל הקשור בהוצאתו לאור, היה משה פרוש - הצלע השלישית בבניו של חה"כ מאיר פרוש, יו"ר אגודת ישראל בירושלים.

"רואה שמונה צעדים קדימה"
קודם לכהונתו כמנכ"ל העיתון, הקים וניהל פרוש הצעיר את ארגון 'תבונה' לעזרה בכלכלת המשפחה, שנחל הצלחה גדולה בסיוע וחילוץ משפחות שנקלעו למשברים, בעזרת צוות מיומן שעבד בפיקודו של מוישי, והציל משפחות רבות מבני הציבור החרדי מהתדרדרות נוראה.

גם במערכת הבחירות הסוערת שידעה העיר ביתר עילית, בה ניהלו קרב ראש בראש מאיר רובינשטיין מול יצחק פינדרוס, נשאב מוישי למערכה, והיה בורג מרכזי בניצחון המוחץ שהושג בבחירות הללו, שנחשבו אבן דרך בפיתוחה של 'שלומי אמונים' והפיכתה לכוח מרכזי בקרב המפלגות החרדיות.

כאמור, התחנה הבאה של פרוש ג'וניור הייתה בעיתון הבית - 'המבשר', אותו הביא להישגים משמעותיים בעשר אצבעות, בנה אותו מהמסד ועד הטפחות ועוד היד נטויה.

חבריו של פרוש מספרים כי מדובר באיש ממולח ומפולפל, ש"קשה לסובב אותו או לרמות אותו בדרכים לא דרכים". עם זאת, פרוש חברותי מאוד וידוע כאיש משפחה חמים ונוח לבריות.

אחד מחבריו הקרובים מפרט ל'בחדרי חרדים': "מוישי ניחן בחדות המחשבה ועומק ראייה – הוא יודע לראות שמונה צעדים קדימה במהלכים אותם הוביל, היו פעמים שלא הבנתי אותו בתחילה, אך מיד לאחר מכן ראיתי שהוא חושב למרחוק, מתכנן היטב את צעדיו ומשם נובעות הצלחותיו".

הישג גדול שרשם פרוש על שמו במסגר פיתוח 'המבשר', הוא יריד הספדים לציבור החסידי, שהביא את כלל הציבור החסידי 'לחסות' תחת כנפי המבשר, וכן את ירידי 'המבשר לבית' המיועדים לאשה החרדית - שהוכיחו היטב את כוח הקנייה של מנויי המבשר.

זכורים לכל גם כינוסי 'המובילים' שערך העיתון לכל בכירי המשק הישראלי, וגם עליהם חתום כמובן מוישי פרוש.

עם זאת, במקביל לעבודתו בעיתון לא זנח את 'שלומי אמונים', וכך, בבחירות האחרונות בעיר אלעד - שוב נקרא אל הדגל וירד לשטח, כדי לעזור לאחיו הבכור ישראל פרוש לכבוש בסערה את כס ראשות העיר.

גם לאחר הבחירות, בשלב שעוד היה נראה כי האור רחוק מקצה המנהרה ולא יתכן שיתוף פעולה בין המחנות להקמת קואליציה, היה זה מוישי שניהל את המו"מ עם ש"ס והצליח להגיע להסכם מול יו"ר תנועת ש"ס הארצית אריה דרעי ומול היו"ר המקומי צוריאל קריספל. ואכן, כיום קיימת שותפות מלאה ויציבה במועצת העיר, ודומה כי סערת הבחירות נשכחה לחלוטין.

פרוש מתגורר בקרית משה בבני ברק, והוא קבע את מקום תפילתו בבית המדרש הגדול של חסידות נדבורנה הסמוכה.
המבשר עיתון פרוש הדפסה מול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד