י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לייבל פפר: מההבטחה של מהרא"ל צינץ ל'בקהילה'

המו"לים נחשפים: לייבל פפר, חסיד גור, החל את דרכו בהוצאת ספרים תורניים, עבר לעיתונות וחולל מהפך ב'בקהילה'

לייבל פפר. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
לייבל פפר. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

יהודה אריה ליב (לייבל) פפר
מו"ל: בקהילה
גיל: 40
נולד ב: תל אביב
למד ב: ישיבות גור
מגורים: אשדוד

את דמותו של הרב לייבל פפר, מיותר להציג לתורניים שמבין גולשי 'בחדרי חרדים', יבולו המבורך שוכן כבוד בארונות הספרים, וגם לאחר שרכש את הבעלות על עיתון 'בקהילה' - לא עזב לרגע את עיסוקו העיקרי.

לכן, מי אם לא פפר ישים דגש על ה'בייבי' שלו - המוסף התורני 'תבונות', שכבר צבר עדת מעריצים.

את ההיסטוריה האישית שלו בתחום פתח פפר בעריכת ספרים. בהמשך, כאשר נחשף להבטחתו של המהרא"ל צינץ כי יכיר טובה למי שיהדיר את ספריו, הוא הפך אותם לנחלת הכלל, וכיום אין כבר כמעט מי שלא שמע על ההבטחה המדוברת. במכון מהרא"ל צינץ הוא קבע סטנדרטים חדשים בעולם הספר, כאשר הספרים מודפסים ומופיעים בשיא ההידור.

בהמשך הגה רעיון להוציא פרקי גמרא מפורשים בעיון, השם שניתן ליוזמה היה 'ש"ס לובלין' - על שמו של מחולל הדף היומי רבי מאיר שפירא מלובלין. החוברות שנערכו בראשותו על ידי צוות תלמידי חכמים, הופיעו לראשונה בתחילת מחזור שמיני לפני 10 שנים, בהמשך התפתחו עם מדורים נוספים, ותנופת הלימוד שפרצה לקהלים רחבים הביאה את הרב דניאל ביטון - ראש מכון 'המאור' - לפרוס עליהם את חסותו, ומאז המיזם התרחב לבלי הכר, התגלגל גם ל"ושננתם" והפך לסמל ודוגמא עבור כל באי בית המדרש.

גם כיום עוסק פפר בעריכת ספרים תורניים נוספים, ביניהם ספרי רבי צדוק הכהן מלובלין ועוד.

חוש הכתיבה והעריכה המפורסם שלו לא מתבטא כל כך בעיתון 'בקהילה' - בו הוא סומך על צוות התוכן שהביא עמו: יוסף אברמוביץ בתחום הניהול הכלכלי, ישראל פריי המכסה את הפרסום והשיווק ואברהם דוב גרינבוים האחראי על התוכן, זאת כמובן לצד הוותיקים מימי 'בקהילה' הראשונים.

לפני מספר שנים נכנס לבעלות העיתון כמייצג של קבוצת משקיעים. ומאז שהגיע - עשה היסטוריה ארוכה בשבועון, שעוד קודם לכן כבר היה חתום על יותר מהליך אחד או שניים של שיפור וייעול המערכת הציבורית. התנופה שהביא עמו פפר מיצבה את העיתון גבוה. 'בקהילה' המחודש הזרים דם חדש לעיתונות החרדית, קבע הגדרות מעודכנות למושג המילה הכתובה, וסחף עמו גם את השכנים, שראו כיצד ניתן למנף עיתון ולהפוך אותו למוצר מעניין, מאתגר, איכותי, ולא פחות מכך 'נקי'.

איך אומר מכר של פפר: "צבא קטן וחכם מצליח להוביל דוגמא של יוקרה וגדולה".
בקהילה תוכן שבועון מול פפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד