כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כנס מרשים

במעמד שר הפנים והבריאות: רה"ע בית שמש חשפה את התכנית להקמת רובע עסקים בצפון העיר

רה"ע בית שמש ד"ר עליזה בלוך הציגה את התכנית להקמת רובע העסקים המתחדש בצפון העיר • בכנס השתתף שר הפנים והבריאות משה ארבל אשר שיבח את פעילותה של ראש העיר

במעמד שר הפנים והבריאות: רה"ע בית שמש חשפה את התכנית להקמת רובע עסקים בצפון העיר
משה ארבל בכנס צילום: באדיבות המצלם

בכנס מרשים ויוצא דופן חשפה ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך את תכנית התחדשות מרכז עסקים ראשי בצפון העיר שם ישולבו מרכז תחבורה ומסחר, בנייני משרדים, תעסוקה ומלונאות.

בכנס השתתפו שר הפנים והבריאות משה ארבל, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי, המשנה לראש העיר הרב יצחק אלמליח, חבר המועצה הרב ישראל מנדלסון, גזבר העירייה אריה ברדוגו, יו"ר הועדה המחוזית שירה תלמי, מתכננת הראשית של השיכון ורד סלומון ממן, יזמים ותושבים.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אמרה בכינוס כי, "העיר בית שמש מלמדת את מדינת ישראל סיפור חדש. תכנית מרכז העסקים אמורה לתת 14 אלף מקומות עבודה, וכארבעת אלפים יחידות דיור. בית שמש לקחה על עצמה אתגרים. היום אנחנו רוצים דרך התכנית הזאת לקחת אחריות על העתיד של העיר. אנחנו גם באמצעות התכנית הזאת נוביל את פיתוח העיר, נצעד לעבר איתנות. אני תומכת תמיכה חד משמעית בקרן הארנונה. בזכות הקרן אנחנו כאן בבית שמש נוכל לתמוך באחרים".

שר הפנים והבריאות משה ארבל אמר כי, "מאד משמעותי להיות כאן. מה שקורה כאן זו מהפכה אדירה. עוד יום יבוא רשות מקומית האומרת לשלטון המרכזי אני רוצה לקום לבד. ראש העיר עושה את זה. יש כאן יוזמה מקומית המגדילה הכנסות. מדהים לשמוע את ראש העיר אומרת אני רוצה לעזור לאחרים. תודעת ראש העיר היא נדירה. בית שמש חייבת מרכזי תעסוקה. אתם בכוון המתאים".

שירה תלמי יו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה: "אנחנו שומעים את החזון של עליזה בלוך אנחנו נסחפים אחריה. אתגרי הדיור של המדינה אלו אתגרים שבית שמש עומדת בהם. הרבה מאד תלוי בכם היזמים אין לי ספק שאתם תצליחו לקדם את התכנית במהרה. אין שום סיבה שלא תצליחו. בית שמש בעיני היא המקום הבא". לאחר מכן אדריכל ומתכנן אלי ארמון סקר בפני הנוכחים את התוכנית לפרטים וענה לשאלות מהציבור.

יצוין כי, תכנית המע"ר הצפוני כוללת הקמת מרכז תחבורה משולב מסחר, בניינים למשרדים, תעסוקה ומלונאות. עוד יוקם פארק מטרופוליני, ישוקם נחל שורק והוא יחובר אל העיר באמצעות גשר הולכי רגל וכביש גישה היקפי מצפון למסילת הרכבת.

תכנית המע"ר הצפוני מציגה עוד הקמת פארק ארכיאולוגי משולב עם בית מלון וכל זה מצפון למחסיה. במסגרת התכנית מוצגים שטחי תעסוקה מסחר ותיירות וכ-4000 יחידות דיור ועל שטחי הציבור צפויים להיבנות 135 כיתות כיתות המיועדות למעונות, כיתות גן וכיתות בית ספר.

התכנית נקבעה תוך שמירה על מספר עקרונות: שיקום ושמירה על הסביבה, נגישות למגוון מוקדי פנאי לקהל הרחב, שילוב ושמירה על ערכי מורשת וטבע שמירה על בית שמש כמקשרת בין ישובים סמוכים. כמו כן, במסגרת התקדמות התכנון יעשה שיתוף ציבור עם בעלי הקרקע בשטח התכנית.

משה ארבל עליזה בלוך בית שמש עסקים מרכז עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד