י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקמתי רדיו בשביל מרן • צבי עמאר, פרופיל

המו"ל נחשף: נשיא קהילת יהודי מרסיי, איל הון, בעל חברת תעופה ומגדולי מחזיקי עולם התורה שהביא לנו את 'קול ברמה'

צבי עמאר. צילום ארכיון: יעקב כהן
צבי עמאר. צילום ארכיון: יעקב כהן

צבי עמאר
מו"ל: רדיו קול ברמה.
גיל: 58.
נולד ב: ג'רבה שבתוניסיה.
למד ב: מוסדות התורה בג'רבה.
מגורים: מרסיי שבצרפת.

צבי עמאר המחזיק בגרעין השליטה של רדיו 'קול ברמה' יחד עם איש העסקים גבי אדרי, הינו נשיא הקהילה היהודית במרסיי שבצרפת.

עמאר ידוע כאיש חסד גדול המחזיק ישיבות, תלמודי תורה וסמינרים רבים ברחבי הארץ. הוא מתומכיה הגדולים של מוסדות 'כסא רחמים' בבני ברק שבראשות הגאון רבי מאיר מאזוז.

עמאר הקים את עסקיו ביגיע כפיים והחל את דרכו כנער ממשפחה פשוטה. ופעיל בין השאר בתחומי המסחר והנדל"ן המניב. הפעילות שעמה הוא מזוהה יותר מכל היא שליטתו בחברת התעופה הצרפתית אקסיס אותה הקים בתחילת העשור בשותפות עם חברת ארקיע.

החברה מפעילה טיסות בין צרפת לישראל וטיסות שכר ליעדים שונים באפריקה, בהם קזבלנקה שבמרוקו. בין השאר היא מוכרת בעולם החרדי כמי שמגישה רק מזון כשר בטיסותיה.

בישראל פועל עמאר בעיקר בהשקעות נקודתיות בשוק הנדל"ן המניב. בתחילת שנת 2009 עלה שמו של עמאר לכותרות כאשר רכש מקבוצת שרם-פודים חלק ממגדל פלטיניום ברחוב הארבעה בתל אביב תמורת 20.9 מיליון שקל.

עמאר מסור למען היהדות בצרפת ותורם לה רבות. מכריו מספרים על איש טוב לב ופשוט הליכות שלמרות מעמדו הרם, הינו מקדים שלום לכל אדם.

היה קרוב מאוד לגר"ע יוסף זצ"ל ותרם רבות להפצת ספריו בעולם. באחת מדירותיו שבצרפת נהג שנים רבות לארח את הגר"ע יוסף זצ"ל ואת בניו.

לפני שנתיים נפטרה עליו אמו מרת כנפיטה עמאר ע"ה, ההלוויה יצאה בשעת לילה מאוחרת מבית מדרשו של הגר"ע יוסף זצ"ל ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף בירושלים.

הגר"ע יוסף זצ"ל ספד לאם וציין את זכותה בגידול בניה שהינם יראי שמים ותלמידי חכמים. על בנה צבי עמאר, אמר הגר"ע זצ"ל: 'עץ חיים היא למחזיקים בה', 'עץ ראשי תיבות צבי עמאר'. לזכרה של אמו ע"ה הקים צבי בית כנסת בירושלים.

הגר"ע יוסף זצ"ל בחר אותו בקפידה למען הקמת הרדיו קול ברמה, ושלח את יו"ר ש"ס דאז אלי ישי שירתום אותו להשקיע ברדיו. עמאר עצמו התבטא: "הקמתי תחנת רדיו בשביל מרן הרב עובדיה".

כיום מקורב עמאר לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, וכן לחה"כ אלי ישי.
רדיו עמאר קול ברמה אלי ישי הגרע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד