י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקו לקו, מקול לכל: הכירו את אריאל קוניק

המו"לים נחשפים: משרד הפרסום קו מחשבה, רשת התקשורת קו עתונות, צמיחתה של 'קול ברמה' והשקת אתר 'כל הזמן'

אריאל קוניק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
אריאל קוניק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

אריאל קוניק
מו"ל: רשת 'קו עיתונות'
גיל: 50.
נולד ב: גני תקווה.
למד ב: ישיבת נתיב מאיר.
מגורים: רמת אפעל.

מיותר להציג את רשת 'קו עיתונות' או בשמות המוכרים והעממיים יותר - בבני ברק 'קול העיר' ובירושלים 'השבוע', העיתון החתום על פריצת דרך בחשיפות שונות וקביעת סדר יום במגזר החרדי - נמצא בכל תיבת דואר ובכל פינת רחוב או קיוסק המכבד את לקוחותיו.

מאחורי הרשת המצליחה, עומד אחד המו"לים הותיקים והמוכרים בתעשיית התקשורת - אריאל קוניק.

את תחילת דרכו בעיתונות הכתובה עשה קוניק כאשר רכש את המקומון 'השבוע בפתח תקווה' ביחד עם אביו אהרן קוניק בתחילת שנות ה-90, לאחר מכן נקרא לבני ברק לפתוח עיתון לקראת הבחירות בעיר, לטובת מי שעמד אז בראשות העיר - הרב משה אירנשטיין ז"ל. בתחילה יצא העיתון במתכונת דו שבועית, אך לאט לאט הוא התפתח והתבסס, עד שהפך לרשת מקומונים הפזורים בכל רחבי הארץ ומופצים בלמעלה מ-250 אלף עותקים מידי שבוע!

למרות שאיננו אדם דתי - מקפיד קוניק שעסקיו יהיו סגורים לחלוטין בשבתות וחגים, בנוסף שומר קוניק על קשר הדוק עם חצרותיהם של גדולי ישראל והרבנים. ככל שמדובר ברשת העיתונים שבבעלותו, הוא מקפיד וזהיר שבעתיים בכל נושא בו חס ושלום עשויה להיות פגיעה ברגשותיו של הציבור החרדי, והוא נמנע לחלוטין מכל צל צלו של חשש בנושאים הללו, כגון פרסום עסקים מחללי שבת וכדומה.

ברקע: קול ברמה וקו מחשבה
קוניק נודע כאיש עסקים מצליח, וכחובב טיפוס קירות הוא מפעיל בין היתר עסק לטיפוס קירות בכל רחבי הארץ.

מכר קרוב של אריאל מספר על אישיותו המגוונת, לדבריו, מדובר באדם מוכשר מאוד שעמו מתייעצים גם מנהלי חברות גדולות במשק, בהיותו מהוותיקים ביותר בתקשורת ובפרסום החרדי, וככזה המכיר ובקי היטב בכל נבכי ורזי הענף.

בנוסף, מפעיל קוניק את משרד הפרסום 'קו מחשבה' בו היה שותף בעבר עם דמות מיתולוגית בענף בשם אבנר פוקסמן, לאחר שהאחרון מיזג את משרד הפרסום שלו פוקסמן ושות' לתוך 'קו מחשבה'. במשרדו זה ייצג בעבר חברות גדולות במשק כדוגמת 'בזק', 'פפסי', 'פז' ועוד.

את הפריצה הראשונה בשוק התקשורת החרדית, רשם קוניק בהקמת תחנת הרדיו החרדית ספרדית 'קול ברמה', כאשר היה יוזם התחנה ומנכ"לה מיום היווסדה. את תפקידו זה עזב בחודש טבת תש"ע, לאחר שמכר את כל מניותיו לשותפיו. במסיבת הפרידה שנערכה לכבודו ברדיו, הסביר את עזיבתו כי "לא הייתה כל ברירה, יכלתי להישאר ולהילחם, אבל התוצאה הייתה התפרקות התחנה, ובזה לא הייתי חפץ".

עם זאת, בקול ברמה נהנים עד היום מפירות השקעתו, כאשר הוא הצליח להעמיד בזמן שיא חסר תקדים את תחנת הרדיו על רגליים כלכליות יציבות, כרווחית ובעלת הישגים מרשימים, וזאת כבר בחודשים הראשונים לפעילותה.

גם במסגרת 'קו עתונות' קוניק אינו שקט על שמריו, ובתקופה האחרונה הוא הוציא את עיתון 'כל ישראל' המופץ בימי שישי בכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, והשיק את האתר האינטרנט החדשותי של העיתון 'כל הזמן'.

יודעי דבר מוסיפים ל'בחדרי חרדים' כי קשריו העמוקים והמסועפים של קוניק מתבטאים גם באזורים פוליטיים חרדיים, בדגש על ש"ס, וגם בחברות גדולות במשק. קשרים ייחודיים המסייעים לו לשמור על מעמדו כאחד המו"לים היותר בכירים במדיה החרדית.
אריאל קוניק רשת שבועון רגשות כל הזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד