כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת הכרעה

ועדת הרבנים החליטה: מועמד 'הציונות הדתית' בבחירות לרבנות יקבע היום

בכינוס ועדת הרבנים ברמות שפירא הוחלט לקיים הצבעה חשאית האם לקיים את ההצבעה בעד בחירת מועמד לרב ראשי היום או לדחות את ההצבעה. 27 רבנים הצביעו כי יש לקיים היום את ההצבעה, ואכן כך יהיה

ועדת הרבנים החליטה: מועמד 'הציונות הדתית' בבחירות לרבנות יקבע היום
הרב מיכה הלוי והרב יעקב שפירא צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ועדת הרבנים לבחירת מועמד מפלגת הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית: מתוך 35 בעלי זכות בחירה, הצביעו 27 בעד קיום ההצבעה היום (ראשון), בניגוד ל-8 בעד דחיית ההצבעה.

בראשות הוועדה הבוחרת עומדים הרב יעקב אריאל, כאשר בנשיאותה יעמדו יחד איתו הרב זלמן מלמד והרב דב ליאור. בהנהלת הוועדה יחד עם הרב אריאל יעמדו הרב אליהו בלומנצויג ראש ישיבת ההסדר בירוחם לשעבר, והרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל.

החלטת ועדה זו תגיע מספר חודשים אחרי שהועדה שהקים הרב חיים דרוקמן זצ"ל, שאמורה הייתה להכריע בין הרב אליעזר איגרא, דיין בבית הדין הרבני הגדול, והרב מיכה הלוי - הכריעה לטובת האחרון.

יצוין כי בשבוע שעבר הצהיר הרב יעקב אריאל כי אם יהיה חוק שיאפשר התמודדות מעל גיל 70 - החלטת ועדת הרבנים תבוטל. "כל החלטה תהיה זמנית, אם יהיה חוק ההחלטות מבוטלות, כל החלטה היא זמנית כל עוד אין חוק. יהיה חוק, הכול מבוטל ונצטרך לדון מחדש", אמר.

בחירות הרבנות הראשית הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד