י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איל ההון שבורח מהפרסום • יוסף גרינפלד

המו"לים נחשפים: ניצול שואה, איל הון, ובעל השליטה בקבוצת 'קרדן' • הכירו את יוסף גרינפלד, בעליו של רדיו 'קול חי'

יוסף גרינפלד עם חתנו עידו ליבוביץ ומנכ"ל הרדיו אבי רוזן
יוסף גרינפלד עם חתנו עידו ליבוביץ ומנכ"ל הרדיו אבי רוזן

יוסף גרינפלד
יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת קרדן, בעלת השליטה ברדיו 'קול חי'
גיל: 71
נולד ב: העיירה לישפה, הונגריה.
למד ב: ישיבת כפר הרוא"ה.
מגורים: מגדלי אקירוב תל אביב.

יוסף גרינפלד נולד בהונגריה וכילד קטן היה עד לזוועות השואה. אחיו שנולד בגטו בודפסט הינו אחד מניצולי השואה הצעירים ביותר. כל משפחתו בסופו של דברניצלה והוא עם הוריו, אחותו ואחיו, עלה ארצה.

הוריו פתחו חנות בדים ידועה בגבעתיים, אך הנער הצעיר ראה למול עיניו את העולם הגדול, בגיל צעיר עזב את ישראל לטובת מגורים בבלגיה, שם החל לסחור ביהלומים.

כאשר ביסס את מצבו הכלכלי, וילדיו הגיעו לגיל חינוך חזר ארצה, והמשיך בפעילות בתחום היהלומים. עם השנים חבר למספר אנשי עסקים אשר הקימו קבוצת יהלומים שהיוותה כוח משמעותי בבורסה בישראל.

לאחר פעילות ארוכת שנים מוצלחת, רכש יחד עם שותפיו מר אבי שנור ואיצה גרוסמן {שהספיק לפרוש עם השנים מפעילות עיסקית} את חברת קרדן, במשך השנים פיתחו את החברה לאחת מהחברות המצליחות בישראל, בשנת 2009 ספגה החברה את ירידות השערים בבורסה, ועד עתה מנסה להתאושש מתקופה זו. כאשר בקצה המנהרה כבר נראה האור.

פעילות קבוצת קרדן כיום, מתרכזת במספר תחומים, כולל יזמות ובניה במספר מדינות בעולם. בשנים האחרונות התרחבה הפעילות בסין. לפני כמחצית השנה חנכה החברה מרכז מסחרי ענק ששוויו לפי ההערכות כחצי מילארד יורו.

הקבוצה כוללת את חברת יו. אמ. אי. המייבאת לארץ את דגמי קדילאק, ביואיק, ושברולט. חברת אוויס, חברת ת.ה.ל. העוסקת בתשתיות מים ופעילה בכ-50 מדינות ברחבי העולם.

לפני כ-18 שנה פתח גרינפלד עם שותפיו את רדיו 'קול חי'. כאשר המטרה המרכזית לא הייתה עסקית. במשך השנים עבר הערוץ מספר ידיים ניהוליות, עד אשר לפני כ-9 שנים התמנה חתנו של יוסף גרינפלד - עידו ליבוביץ כמנכ"ל התחנה, ומשם התחנה החלה להתרומם. עד שלפני שנתיים וחצי מונה אבי רוזן למנהל התכניות ומשם קצרה הדרך למנכ"ל התחנה, ליבוביץ מכהן כיום כיו"ר התחנה.

למרות מעמדו גרינפלד נותר בעל גינונים פשוטים, משוחח עם כל אדם בגובה העיניים.

לפני מספר שנים נכתב עליו באחד העיתונים הכלכליים כי בשונה מכל אנשי העסקים, גרינפלד מפעיל יחסי ציבור כשמטרתו אינה להכניס עוד ידיעה עליו למדיה, אלא למנוע כל אזכור כלפיו.

גם בשנות הזוהר לא נראו כתבות צבע גדולות על האיש שהיה מדורג במאה העשירים בישראל, ולא שמעו את קולו אלא במקרה הצורך.

במשך השנים יצר קשרים רבים במגזר החרדי והוא נכנס ויוצא לבתיהם של גדולי ישראל, כאשר לא פעם הוא עומד בתור כאחד האדם.

תרומתיו הרבות לציבור החרדי לא זכו מעולם לפרסום, כי והצניעות המאפיינות אותו גרמו לכל בעל מוסד שקיבל ממנו תרומות להבין שבאם יספר זאת, גרינפלד ירגיש נפגע.

גרינפלד מתחיל את יומו בבית הכנסת בשדרות סמאטס בתל אביב, לאחר התפילה הוא משתתף בשיעור דף יומי הנמסר על ידי אחד מאברכי הגרעין שהגיעו לגור באזור.

שיעור זה אינו השיעור היחיד בו משתתף גרינפלד במהלך היום: חלק מסדר יומו נסוב סביב לימוד הגמרא. לפני מספר שנים מימן חלק נכבד מההוצאה לאור של ספרי מאורות ההלכה שהופקו על ידי מאורות הדף היומי, והודפסו בסוף המסכתות שבהוצאת הארגון.
רדיו חרדים קהילה יוסף גרינפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד