ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כחלק מהתחקיר המשותף

בכיר מצרי נפגש עם בכירים בצה"ל בזירת הפיגוע בגבול

לאחר הפיגוע בגבול, בכיר מצרי הגיע אתמול לזירה ונפגש עם בכירים בצה"ל. זאת כחלק מהתחקיר המשותף שעורכים בישראל ובמצרים על חדירת המחבל 

בכיר מצרי נפגש עם בכירים בצה"ל בזירת הפיגוע בגבול
הפיגוע בגבול מצרים צילום: פלאש 90

לאחר הפיגוע הקשה שהתרחש בגבול מצרים, בכיר מצרי הגיע אתמול לזירה ונפגש עם בכירים בצה"ל. כך דווח בכאן חדשות.

הבכיר הגיע לזירה שבה נהרגו שני לוחמי גדוד ברדלס, סמל ליה בן נון וסמ"ר אורי יצחק אילוז, ושוחח בשטח עם מפקד אוגדה 80 תא"ל יצחק כהן ואלוף פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו.

השיחה נערכה כחלק מהתחקיר המשותף שעורכים בישראל ובמצרים על חדירת המחבל שרצח את החיילים בפיגוע שתוכנן מראש.

כזכור, מתחקיר הפיגוע בגבול מצרים בו נהרגו במהלך השבת שלוה לוחמי צה"ל: סמל ליה בן נון, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמ"ר אוהד דהן, עולה כי החייל המצרי תכנן את ביצוע הפיגוע לפרטי פרטים.

לפי התחקיר שמובא ב-ynet, המחבל לא נכנס כפי שחשבו בתחילה דרך פרצה בגדר וגם לא טיפס עליה, אלא נכנס דרך מעבר חירום שנועד למעבר של כוחות לצד המצרי של הגבול במקרה הצורך. הוא צעד כמה קילומטרים, עד שהגיע לנקודה שממנה חדר לשטח ישראל, וחתך בעזרת סכין - אחת משתיים שהיו ברשותו - את האזיקונים במעבר. ברשותו של השוטר נמצא גם ספר קוראן, דבר שמעיד אולי על השפעות קיצוניות שהובילו אותו לביצוע הפיגוע.

לפי התחקיר, המחבל הכיר את הגדר היטב מתוקף תפקידו כשומר גבול מצרי קבוע בגזרה, וידע בדיוק היכן נמצא צמד הלוחמים שבהם ירה תחילה. הוא אף הכין לעצמו מקום מסתור להמשך השהייה בשטח הישראלי, בעומק של קילומטר וחצי מזרחית לגדר, וסימן מערום סלעים עבור המטרה. תוך שהמחבל נעזר בטופוגרפיה ההררית של הגזרה, הכוללת קפלי קרקע ומצוקים רבים, הוא מימש את תוכניתו.

לפי הדיווח ב'הארץ', השוטר המצרי חדר לישראל דרך מעבר חירום שהיה סגור באמצעות אזיקונים, במרחק של מאות מטרים בודדים מעמדת השמירה. עדיין לא ברור אם החיילים ששמרו בעמדה ונהרגו מאש השוטר - ליה בן נון ואורי יצחק אילוז - ידעו על הפתח בגדר.

עוד דווח כי שני הלוחמים נמצאו במרחק מטרים ספורים זה מזו סמוך לעמדה שבה שמרו, ולא עשרות מטרים ממנו כפי שהעריכו תחילה בצה"ל. לפי התחקיר הראשוני שני הלוחמים לא הספיקו לירות מנשקם לעבר המחבל. בישראל מתחזקת ההערכה שהמחבל פעל לבדו ולא היה קשור לאף ארגון טרור.

מצרים ישראל צה"ל פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד