כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רמ"י משיקה

בינה מלאכותית ברשות הממשלתית: כך תקבלו שירות

רשות מקרקעי ישראל משיקה מערכת טכנולוגית חדשנית לניהול עשרות מיליוני מסמכים, המשלבת בינה מלאכותית שתשפר את השירות לאזרח

בינה מלאכותית ברשות הממשלתית: כך תקבלו שירות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבוקר (ראשון) נערך מפגש הוקרה לחברות "יבמ ישראל" ו"מלם תים" במעמד מנהל הרשות, ינקי קוינט, ומנהל מערכות מידע ראשי, רביד שמואלי, לרגל הצלחת שדרוג מערך ניהול המסמכים של רשות מקרקעי ישראל למערכת ׳רמידוקס׳ מבוססת IBM Cloud Pak.

המערכת החדשנית כוללת עשרות מיליוני מסמכי ניהול מקרקעין בכמיליון וחצי תיקי נכסים ומהווה מערכת קריטית המשתלבת בשאר מערכות הליבה והדיגיטל ברשות. המערכת החדשה מאפשרת חידושים ושיפורים רבים, וביניהם גם יכולת ניתוח מסמכים ושילוב כלי בינה מלאכותית (AI).

יכולות המערכת באות לידי ביטוי כבר כיום בכמה תהליכים ויוטמעו בהדרגה בתהליכים נוספים. דוגמה לתהליך כזה היא בקשת התחייבות לאישור משכנתא, שבמסגרתה המערכת משווה את הנתונים שהגיעו במסמך מן הבנק אל הנתונים שפקיד רמ"י או האזרח מזינים, ובכך מתריעה, מצמצמת טעויות אפשריות ומקצרת את זמן הטיפול בבקשה. התהליך מתאפשר באמצעות שימוש בכלים מתקדמים של OCR ובהמשך ישולבו בו גם כלים של בינה מלאכותית.

צעד זה הוא שלב חשוב נוסף במהלך הכולל שמבצעת רמ"י להשבחת מערכות המידע והטכנולוגיות במסגרת תוכנית רמיטק. רמ"י משקיעה משאבים רבים לטובת ייעול פעילות הארגון ושיפור במערכות ניהול הקרקע. מאמצים אלה מסייעים במישרין לשיפור השירות לציבור, והדבר מתבטא בין השאר גם בהרחבת הפונקציונלית של האזורים האישיים באתר הרשות - רמ"י שלי ורמ״י למייצג.

 

טכנולוגיה בינה מלאכותית שירות רשות מקרקעי ישראל מאגרי מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד