כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הבחירות לרבנות הראשית

לאחר החלטת השר: הגר"י דרעי "נחוש לגשת לבחירות במועדן"

פרסום ראשון: על רקע הדחייה של הבחירות לרבנות הראשית הגאון רבי יהודה דרעי המתמודד לתפקיד הנחשק נחוש לגשת לבחירות במועדן, זאת לצד ניסיונו הרב זה 35 שנה בעולם הרבנות והדיינות: "דחיית הבחירות למועד אשר נח לגורמים כאלה ואחרים, מהווים עוול כפול ומכופל"

לאחר החלטת השר: הגר"י דרעי "נחוש לגשת לבחירות במועדן"
הרב יהודה דרעי צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של העיר באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל שמתכוון להתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, יוצא במכתב רשמי נגד החלטת שר הדתות מיכאל מלכיאלי לדחות את הבחירות לרבנות הראשית. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתב שמתפרסם כאן לראשונה כותב עו״ד אייל נון עורך דינו של הגאון רבי יהודה דרעי לשר מלכיאלי: "למעלה מן הצורך יצוין כי מרשי נחוש לגשת לבחירות אלו במועדן, על פי ניסיונו הרב זה 35 שנה בעולם הרבנות והדיינות, מתוכם 25 שנה כרבה הראשי של העיר באר שבע וראש אבות בתי הדין וכן חבר מועצת הרבנות הראשית".

"במסגרת תפקידיו הרבניים, קיבל מרשי הכרעות הלכתיות כבדות משקל הדומות באופיין להכרעות המובאות על שולחנו של הרב הראשי לישראל. ניסיונו זה, מוצג זה חודשים בפני חברי הגוף הבוחר, במאמצי על ותוך השקעת משאבים רבים על מנת להביא לניצחונו בבחירות".

"יודגש כי מרשי אינו זקוק לתמיכת פוליטיקאי כזה או אחר, וכב"כ בטוחני כי ניסיונו העשיר, לצד שיעור קומתו התורנית, עשויה להביא לבחירתו ללא כך צורך בתפירת דילים פוליטיים כאלה ואחרים המעיבים על הליך הבחירה החשאי".

עורך הדין מדגיש כי "דחיית הבחירות למועד אשר נח לגורמים כאלה ואחרים, אשר להם אינטרסים בבחירת הרבנים הראשיים, מהווים עוול כפול ומכופל הן עוול פרטי למרשי בשל הקטנת סיכויו כמפורט לעיל, והן עוול ציבורי לציבור הנושא עיניו למוסד הרבנות אשר אינו מודע למתחולל מאחורי הקלעים ולסיכויים לבחירת רב אשר גורמים פוליטיים הטו את הכף לזכותו באמצעות שורת תעלולים משפטיים ופוליטיים ואשר התאמתו הרוחנית וההלכתית מוטלת בספק".

הרב יהודה דרעי הרבנים הראשיים בחירות לרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!