כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מדינה מתפרקת

סומליה: ארגון 'א-שבאב' הרג 54 חיילים אוגנדים

ההודעה הרשמית מגיעה שבוע לאחר שלוחמי 'א - שבאב' הסתערו על בסיס בו שוכנים כוחות השלום של האיחוד האפריקאי בסומליה

סומליה: ארגון 'א-שבאב' הרג 54 חיילים אוגנדים
הפיגועים במוגדישו בירת סומליה צילום: צילום מסך

נשיא אוגנדה, יוורי מוסווני, הודיע ​​על מותם של 54 חיילים אוגנדים בהתקפה של אל-שבאב על בסיס שבו שוכנים כוחות השלום של האיחוד האפריקאי בסומליה. הצהרתו של מוסווני בשבת מגיעה שבוע לאחר שלוחמי א-שבאב הסתערו על הבסיס בבולמרר, 130 ק"מ דרומית-מערבית לבירת סומליה, מוגדישו.

הקבוצה החמושה טענה כי ביצעה פיגועי התאבדות ב-26 במאי והרגה 137 חיילים. מוסווני אמר ביום שבת כי כוחות ההגנה העממית של אוגנדה (UPDF) כבשו מאז את הבסיס מידי הארגון הקשור לאל-קאעידה. "החיילים שלנו הפגינו חוסן יוצא דופן וארגנו את עצמם מחדש, מה שהביא לכבוש מחדש של הבסיס עד יום שלישי", אמר הנשיא.

מוסווני אמר בשבוע שעבר כי היו נפגעים אוגנדים אך לא מסר פרטים נוספים על המתקפה על הכוחות, המשרתים ב'משימת המעבר של האיחוד האפריקאי בסומליה' (ATMIS).

א-שבאב נלחם מאז 2006 כדי להחליף את ממשלת סומליה הנתמכת על ידי  המערב בשלטון משלה המבוסס על פרשנות קפדנית של החוק האסלאמי. באוגוסט האחרון החלה מתקפה ממשלתית אינטנסיבית לאחר ניצחונו בבחירות של הנשיא חסן שייח' מוחמד והישגים משמעותיים נגד השליטה של ​​הקבוצה בשטחים עצומים של סומליה.

אבל א-שבאב עדיין מסוגל לבצע התקפות משמעותיות על מטרות ממשלתיות, מסחריות וצבאיות.

הממשלה גם מוציאה לפועל התקפות בקניה השכנה כחלק מפעולות תגמול על כך שקניה שולחת כוחות לתמוך בדחיית המורדים של מוגדישו. 'משימת המעבר של האיחוד האפריקאי בסומליה', המונה 22,000 חיילים, מסייעת לממשלה הפדרלית של סומליה במלחמתה נגד א - שבאב מאז 2022 כשהחליפה את משימת האיחוד האירופי בסומליה (AMISOM).

סומליה קניה אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד