כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש לכבד נורמות וגבולות"

איטליה עצרה שני כלי שיט בגין התנגדות לחוק הצלת מהגרים

משמר החופים האיטלקי תפס שני כלי שיט של ארגונים שמסייעים לפליטים להגיע לחוף מבטחים אירופאי | חוק חדש מונע מספינת סיוע לבצע שתי משימות ברצף

איטליה עצרה שני כלי שיט בגין התנגדות לחוק הצלת מהגרים
הספינה שנעצרה צילום: רט''ג

משמר החופים האיטלקי תפס שתי ספינות של ארגונים לא ממשלתיים (NGO) הפועלים בים התיכון, לאחר שנמצא שהפרו חוק חדש המונע מספינות שנפרסו לחילוץ מהגרים לבצע פעולות ברציפות.

מעצר של 20 יום הוטל על ספינות ההצלה הגרמניות 'Sea-Eye 4' ו-'Mare*Go' ביום שישי בערב, אמרו הארגונים המפעילים את כלי השיט.

ברקע הדברים נזכיר כי אירופה מוצפת בשנים האחרונות בגל עצום של פליטים המגעים אליה ממדינות צפון אפריקה וכן ממדינות מעבר כמו טורקיה או מרוקו. המדינות הקולטות, כמו יוון ספרד או איטליה, מנסות בכל צורה לסנן את כמות הפליטים שזוכים להגיע בסופו של דבר לחוף מבטחים.

החוק הנוכחי, שעבר באיטליה ב-24 בפברואר, מונע מספינות חילוץ לבצע מספר חילוצים באופן רצוף. ספינות חילוץ נדרשות לבקש הקצאת נמל ולהפליג אליו מיד לאחר כל חילוץ באופן נפרד.

ארגונים לא ממשלתיים אומרים שהצעד נועד לבלום כניסות של מהגרים, שכן נאסר עליהם לבצע משימות מרובות ולעתים קרובות הם נדרשים לנסוע לנמלים רחוקים, מה שמגדיל את עלויות התפעול ומצמצם את זמן החילוץ. כמו כן, הם טוענים כי החוק סותר את המשפט הבינלאומי, שלפיו חלה חובה לחלץ אנשים במצוקה בים.

"החוק החדש הנוכחי הזה הוא כלי נוסף לתת ליותר אנשים בתנועה לטבוע בים", אמר הארגון בהצהרה, שכינה את ממשלת הימין הקיצוני של ראש הממשלה, ג'ורג'יה מלוני, "פוסט -פשיסטית".

מפלגת הליגה נגד המהגרים של איטליה, בראשות מתאו סאלוויני, אמרה ל'איל ג'ורנל' כי היא מרוצה מהאופן בו נאכף החוק האיטלקי. "ארגונים לא ממשלתיים זרים אינם מכבדים את החוקים האיטלקיים? קנס כבד ומעצרו של כלי השיט", נכתב "יש לכבד נורמות וגבולות, באיטליה כמו בכל העולם".

מהגרים איטליה משטרת איטליה פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד