י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האו"ם: ארגוני פשיעה מעבירים כמויות של סמים בדרום מזרח אסיה

משרד האו"ם לסמים ופשע אומר שכמעט 151 טונות של מתאמפטמין נתפסו בדרום מזרח, מזרח אסיה בשנת 2022

סמים אילוסטרציה
סמים אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

שוק הסמים הסינתטיים בדרום מזרח ובמזרח אסיה הופך למגוון יותר, כך הזהיר האו"ם, וארגונים של סחר בסמים משתמשים בנתיבי הברחה חדשים כדי לשלוח כמויות גדולות של מתאמפטמין וסמים אחרים ברחבי האזור.

קרוב ל-151 טונות של מתאמפטמין נתפסו בשנה שעברה בדרום מזרח ובמזרח אסיה, וכן שיא של 27.4 טונות של קטמין, מה שמסמן עלייה של 167 אחוז בתפיסות חומר ההרגעה בהשוואה לשנת 2021, משרד האו"ם לסמים ופשע ( UNODC) אמר ביום שישי.

בהשקת הדו"ח האחרון שלו על מצב הסמים הסינתטיים בשני האזורים, משרד האו"ם לסמים ופשע ציין כי התקפי שיא של מתאמפטמין נרשמו כמעט מדי שנה בדרום מזרח ומזרח אסיה בעשור האחרון, אם כי 2022 הראתה שהרמה בסמים שנתפסו בחזרה לתקופה שלפני הקורונה. אבל זה עשוי להיות פחות קשור להפחתת הייצור והאספקה ​​מאשר סוחרים הפונים לנתיבי הברחה חדשים כדי למנוע תפיסה.

בניסיון לעקוף את הבדיות, קבוצות פשע מאורגנות במשולש הזהב - האזור חסר החוק ברובו שבו נפגשים הגבולות של צפון תאילנד, מיאנמר ולאוס - העבירו כמויות ניכרות של מתאמפטמין קריסטל דרך האזור המרכזי של מיאנמר הנשלטת על ידי הצבא. זה היה בנוסף להובלות שממשיכות להיות מוברחות דרך צפון תאילנד ולאוס.

"קבוצות פשע מאורגן חוצה לאומיות צופים, מסתגלים ומנסים לעקוף את מה שממשלות עושות, ובשנת 2022 ראינו אותם עובדים סביב גבולות תאילנד במשולש הזהב יותר מבעבר", ג'רמי דאגלס, נציג סוכנות האו"ם לדרום מזרח אסיה והאוקיינוס ​​השקט. "האספקה ​​בתוך מרכז מיאנמר עצמה התרחבה משמעותית, והסוחרים החלו בשקט להעביר את המוצר לקווי החוף - יש אספקה ש​​ממש שטה על פני ים אנדמן", מציין דאגלס בדו"ח.

סמים הברחת סמים ייבוא סמים מיאנמר תאילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד