כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ידיים על ההגה

המנכ"ל החדש של הבנק העולמי מבקש מהצוות "להכפיל" את הפיתוח

המנכ"ל החדש, אג'אי בנגה אמר לעובדים שהחזון שלו הוא "ליצור עולם נקי מעוני על כוכב שאפשר לחיות בו"

המנכ"ל החדש של הבנק העולמי מבקש מהצוות "להכפיל" את הפיתוח
אזרחים בהודו צילום: unsplash

הנשיא החדש של הבנק העולמי, אג'אי באנגה, ביקש מהצוות שלו , המונה 16,000 איש, "להכפיל" את מאמצי הפיתוח והאקלים, כאשר הוא שואף להאיץ את התפתחות הבנק להתמודדות עם הבעיות הגלובליות הדוחקות ביותר.

ביומו הראשון בתפקיד ביום שישי, מנכ"ל מאסטרקארד לשעבר אמר לצוות כי הוא יבקש לגייס כל אחד מהם לעבוד לקראת החזון שלו "ליצור עולם נקי מעוני על כוכב שניתן לחיות בו".

"מימוש השאיפה שלנו ידרוש מאיתנו להתפתח כדי למקסם את המשאבים ולכתוב ספר משחק חדש, לחשוב בצורה יצירתית, לקחת סיכונים מושכלים וליצור שותפויות חדשות עם החברה האזרחית ומוסדות רב-צדדיים", כתב. הוא גם אמר שהבנק צריך להתייעל ולקצץ את זמן האישור למימון פרויקטים, שעשוי להימשך כעת עד שלוש שנים.

"התהליך מורכב מדי ונתון למנגנוני בדיקה מרובים שלא רק עולים שנים יקרות אלא שוחקים את שאפתנות הצוות", אמר, והוסיף ל"גירעון אמון" בקרב מדינות מתפתחות.

באנגה נפגש ביום חמישי עם שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן, שדחקה בו "להפיק את המרב מהמאזן של הבנק" ולגייס הון פרטי נוסף, אמר האוצר.

ילן החלה בשנה שעברה ללחוץ על הבנק העולמי ועל מלווים רב-צדדיים אחרים לחדש את המודלים העסקיים שלהם ולהגדיל באופן דרמטי את משאבי ההלוואות כדי לטפל בשינויי אקלים, מגיפות, ביטחון תזונתי ומשברים עולמיים אחרים.

זה יעביר את המלווים לפיתוח מעבר להלוואות הפרויקטים הספציפיים למדינה שהם נקטו במשך עשרות שנים, אם כי היא דחקה שהם ישמרו על משימת הליבה שלהם לצמצום העוני.

"אנחנו נמצאים ברגע קריטי. קבוצת הבנק העולמי מתבקשת להוביל את הדרך, להכפיל את מאמצי הפיתוח והאקלים ולספק עוד יותר השפעה ותוצאות", אמר. הוא הוסיף כי הדבר ידרוש "כל הזמן ידיים על ההגה" וכל החטיבות של הבנק העולמי יעבדו יחד כדי לספק פתרונות הדרושים לעולם.

באנגה, בן 63, נבחר לכהונה של חמש שנים כנשיא הבנק העולמי על ידי מועצת הנגידים במאי. היה מועמד על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מומחה הפיננסים והפיתוח יליד הודו היה המועמד היחיד לתפקיד.

עוני הבנק העולמי אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד