כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אי התמיכה באוקראינה

פקיד פולני טוען שמקרון ושולץ 'רקובים'

פקיד פולין הטיח האשמות קשות נגד גרמניה וצרפת בגין המלחמה באוקראינה. הוא טען שמקרון ושולץ 'רקובים' בגלל חוסר התמיכה שלהם במלחמה באוקראינה. הוא טען כי האוקראינים "מקבלים נשק מספיק כדי לשרוד, אבל לא כדי לנצח"

פקיד פולני טוען שמקרון ושולץ 'רקובים'
ראש ממשלת בריטניה עם הנשיא זלנסקי בקייב צילום: לשכת נשיא אוקראינה

פקיד פולני תקף את התגובה האיטית של מקרון ושולץ למלחמה באוקראינה אך שיבח את בריטניה על פעולתה בתמיכה באוקראינה.  הוא הזהיר כי האוקראינים "חסרים אמצעים כדי לנצח" בגלל מחסור בטילים ומטוסי קרב, והאשים את נשיא צרפת עמנואל מקרון שהוא "אמן שקרים".

חבר הפרלמנט הפולני יאצק סריוש-וולסקי, אמר ל'אקספרס': "לאוקראינים אין מספיק אמצעים כדי לנצח, הם לא מקבלים את מה שהם צריכים לקבל בלוחמים ובטילים ארוכי הטווח". הוא הוסיף: "הם מקבלים נשק מספיק כדי לשרוד, אבל לא כדי לנצח".

דברים מגיעים כאשר תוכניות למתקפה נגדית של אוקראינה לשחרר את השטח שכבשה רוסיה במלחמה, נעצרו, כאשר חששות גוברים בשל מחסור בנשק והיסוס בקרב כמה מעצמות מערביות לספק לקייב טילים ארוכי טווח ומטוסי קרב מתקדמים.

שכנתה של אוקראינה ממזרח, פולין, תומכת קולנית בהגדלת משלוחי הנשק כדי לסייע במאבק נגד פוטין.

כשנשאל מדוע אומצה מדיניות כזו, ציין חבר הפרלמנט הפרלמנטרי בבוטות: "מפני שהמערב רקוב", והדגיש את נכונותה של בריטניה לתמוך באוקראינה. בריטניה, לצד פולין, היא אחת הספקיות הגדולות של סיוע צבאי לאוקראינה לאחר פלישת פוטין ב-2022 והחלה לספק לאוקראינה טילים ארוכי טווח, כשהיא מעבירה מערכת טילים מתקדמת בחודש שעבר.

בשיחה הוא הדגיש כי אוקראינה זקוקה למדינות המערב שיתאימו את עצמן למשלוחי הנשק הנשלחים על ידי בריטניה, והפציר בהן: "להיות כמו הבריטים".

הוא אמר: "אני חושב שכל החלומות של מקרון ושל שולץ הם להשיג שלום על חשבון וויתור על חלק משטחה של אוקראינה ולהשאיר את הסכסוך על אש נמוכה שיכול להימשך עשרות שנים".

פולין מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה צרפת עמנואל מקרון אולף שולץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד