כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דאגה בפנטגון

ארה"ב לא עומדת בקצב של סין בבניית אוניות מלחמה

לסין יש ספינות מלחמה מהטובות בעולם והם בונים אותן כל כך מהר שארה"ב לא יכולה לעמוד בקצב. מומחים מציעים כעת שינוי בחוק כדי שחברות זרות יוכלו לייצר חומרה ימית עבור אמריקה

ארה"ב לא עומדת בקצב של סין בבניית אוניות מלחמה
ספינות מלחמה צילום: Pixabay

נראה כי סין מקדימה את ארה"ב בייצור ספינות קרב חדישות, כאשר כוחה הימי של המדינה הקומנטיסטית גדל במהירות. הדיווח מגיע על רקע חששות לגבי כוונותיה של בייג'ינג בים סין הדרומי וסביב טייוואן, שסין טוענת כי היא שלה. ראש הצי האמריקאי הזהיר לאחרונה שמספנות ארה"ב לא הצליחו לעמוד בקצב.

רשת CNN ציטטה מספר מומחים הטוענים שסין יכולה לבנות שלוש ספינות מלחמה בזמן שלוקח לארה"ב לבנות אחת, הפנטגון מעריך שלצי של סין יש כ-340 ספינות מלחמה, בעוד שלארה"ב יש פחות מ-300, ומאמין שהצי הסיני יגדל ל-400 בשנתיים הקרובות, בעוד שהצי האמריקני יתאמץ עד 2045 כדי להגיע ל-350.

בנוסף נראה שלחלק מכלי השיט הסיניים יש כוח אש גדול יותר מאשר לאלה ארה"ב, כאשר המשחתת מסוג 055 הסינית נחשבת גדולה יותר מכל כלי שיט מהסוג הזה.

מומחים טוענים כי וושינגטון תצטרך לפנות לבעלות ברית בדרום קוריאה וביפן, אשר בונות כמה מהספינות המתקדמות ביותר, כדי לסגור את הפער ולהגביר את הייצור, במיוחד במונחים של עלות. רכישת ספינות ממדינות אלה, או אפילו בניית ספינות לארה"ב במספנות שלהן, עשויה להיות דרך חסכונית לסגור את הפער הצבאי עם סין, הם אומרים.

עם זאת, החוק האמריקני מונע כיום מהצי שלו לקנות ספינות שנבנו בחוץ, או לבנות כלי שיט משלו במדינות זרות בשל דאגות ביטחוניות ורצון להגן על תעשיית בניית הספינות של אמריקה.

 

סין יפן ארה''ב דרום קוריאה ספינות מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד