כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר הנפילה הפומבית

רופא לשעבר של הבית הלבן מעריך: "זה מה שיקרה לביידן"

רופא לשעבר של הבית הלבן, אמר כי ביידן "לא כשיר נפשית או פיזית" להיות נשיא ארצות הברית, וכינה את המצב הרפואי כ"מצב רע" עבור המדינה. הוא מתח ביקורת על הבית הלבן על כך שאפשרו לביידן בן ה-80 לרוץ לקדנציה נוספת, וכינה את המהלך "רשלנות"

רופא לשעבר של הבית הלבן מעריך: "זה מה שיקרה לביידן"
הנפילה של הנשיא ביידן צילום: צילום מסך פוקס ניוז

בביקורת נוקבת על בריאותו וכשירותו של הנשיא ג'ו ביידן לתפקיד, רופא הבית הלבן לשעבר וחבר קונגרס מטעם מדינת טקסס, רוני ג'קסון, העלה חששות לגבי יכולותיו המנטליות והפיזיות של הנשיא. דבריו של ג'קסון הגיעו לאחר שהנשיא ביידן נפל על הבמה במהלך טקס הענקת מדליות באקדמיית חיל האוויר האמריקאי בקולורדו בשבוע שעבר.

בראיון ברשת 'פוקס ניוז' הביע ג'קסון את דעתו, ואמר כי ביידן "לא כשיר נפשית או פיזית" להיות נשיא ארצות הברית, וכינה זאת כ"מצב רע" עבור המדינה.

הוא הדגיש את הפגמים הרבים ואת הנפילה האחרונה, ואמר כי המגבלות של ביידן משפיעות על יכולתו להשרות אמון ולהקרין כוח, היבטים מרכזיים בתפקיד הנשיאותי. ג'קסון טען עוד כי הירידה ביכולתו הפיזית של ביידן מחמירה את החששות לגבי הירידה הקוגניטיבית שלו, מה שהופך אותה לבעיית ביטחון לאומי.

הוא מתח ביקורת על הבית הלבן על כך שאפשרו לביידן בן ה-80 לרוץ לקדנציה נוספת, וכינה את זה "רשלנות".

ג'קסון קרא לאנשים הקרובים לביידן, כמו ג'יל ביידן, להתערב ולמנוע ממנו להתמודד לבחירה מחדש. הוא צייר תמונה קודרת, ואמר שביידן עשוי לדרוש בקרוב הליכון כדי לנווט את דרכו, מה שלטענתו תהיה תמונה מביכה פחות מזה שהנשיא נופל על פניו מול כל העולם.

ג'קסון הביע ספק לגבי יכולתו של ביידן להשלים את כהונתו הנוכחית והתנגד נחרצות לרעיון שיכהן עוד ארבע שנים כנשיא.

לאחר ששימש בעבר כרופא הבית הלבן של הנשיאים ברק אובמה ודונלד טראמפ, ג'קסון הטיל ספק שוב ושוב בכשירותו הקוגניטיבית של ביידן לתפקיד. באפריל האחרון הוא הפיץ מכתב בבית הנבחרים בדרישה מביידן לעבור מבחן קוגניטיבי או לפרוש מהמירוץ ב-2024. מכתב זה בא בעקבות הודעתו של ביידן על כוונתו להיבחר מחדש. ג'קסון ורפובליקנים אחרים בבית הנבחרים העלו חששות לגבי גילו של ביידן, וציינו סקרים המצביעים על ספקות לגבי כושרו המנטלי.

ממשל ביידן דחה את החששות הללו, כאשר מזכירת העיתונות של הבית הלבן קארין ז'אן-פייר ציטטה את ההצלחות הקודמות של הנשיא והדגישה את כישלון ההתקפות הקודמות על כשירותו לתפקיד. עם זאת, ג'קסון נשאר איתן בהערכתו לגבי דעיכתו של ביידן, כשהוא מבקר את חוסר השקיפות מהבית הלבן בנוגע לבריאותו של הנשיא וליכולתו לבצע את תפקידו.

ג'ו ביידן נשיא ארה''ב הבית הלבן קולורדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד