כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אושפזו בבית חולים

תקיפת נשים באפגניסטן: 80 נערות הורעלו בבתי ספר

כמעט 80 נערות באפגניסטן הורעלו בבתי ספר, כולן מאושפזות בבית חולים. הרעלת הבנות האפגניות הזכירה מבול של התקפות דומות נגד בנות באיראן. "העברנו את התלמידות לבית החולים ועכשיו כולן בסדר"

תקיפת נשים באפגניסטן: 80 נערות הורעלו בבתי ספר
אזרחים באפגניסטן צילום: Pixabay

קרוב ל-80 נערות צעירות באפגניסטן הורעלו בשתי תקיפות נפרדות במהלך סוף השבוע, כך לפי פקיד חינוך מקומי. התקיפות התרחשו בצפון מחוז סאר-א-פול במהלך שבת וראשון.

מוחמד רחמני, העומד בראש מחלקת החינוך המחוזית, אמר לסוכנות הידיעות AP כי תלמידות בכיתות א' עד ו', הורעלו במספר מקומות. "שני בתי הספר היסודיים קרובים זה לזה והיו ממוקדים בזה אחר זה", אמר. "העברנו את התלמידים לבית החולים ועכשיו כולן בסדר".

החקירה נמשכת ומבירורים ראשוניים עולה כי מישהו עם שנאה שילם לצד שלישי כדי לבצע את ההרעלה, אמר רחמני, מבלי לפרט. הוא לא מסר מידע על אופן הרעלת הבנות או על אופי הפציעות שלהן.

על פי ההערכות, זו הפעם הראשונה שסוג כזה של תקיפה מתרחש מאז שהטליבאן עלה לשלטון באוגוסט 2021 והחל בדיכוי הזכויות והחירויות של נשים ונערות אפגניות. מכיתה ו' נאסר על בנות ללמוד באפגניסטן, כולל אוניברסיטה, ונשים נאסרות ממרבית העבודות והמרחבים הציבוריים.

התקיפה הזכירה גל של הרעלות באיראן השכנה נגד נערות בגיל בית ספר, שראשיתו בנובמבר. אלפי תלמידים חלו מהרעלה, אבל לא נמסר מי עשוי לעמוד מאחורי התקריות או אם בכלל נעשה שימוש בכימיקלים. 

אפגניסטן איראן תלמידות הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד