י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפרקליטות יתנגדו

אחרי הזיכוי: תביעת המיליונים של רומן זדורוב

אחרי שזוכה מחמת הספק במשפט החוזר, רומן זדורוב פנה לבית המשפט שזיכה אותו כדי לקבל את אישורו לתבוע פיצויים מהמדינה שעשויים להגיע לכמה מיליונים | בפרקליטות צפויים להתנגד ולטעון שהורשע בפני שבעה שופטים לפני כן

אחרי הזיכוי: תביעת המיליונים של רומן זדורוב
רומן זדורוב צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

חודשיים לאחר שזוכה במשפט החוזר ושוחרר לחופשי אחרי 15 שנות מאסר בגין רצח הילדה תאיר ראדה ע"ה, רומן זדורוב הודיע לבית המשפט המחוזי בנצרת כי בכוונתו לתבוע פיצויים ממדינת ישראל. כך מדווח אביעד גליקמן ב'חדשות 13'.

גליקמן מציין בדיווח כי התביעה תוגש על פי סעיף מיוחד בחוק העונשין, שזכאי לקבל אותו רק אדם שכתב האישום כלפיו לא היה אמור להיות מוגש כלל, או לחילופין שהתיק שלו טופל ברשלנות גדולה. כך שרומן זדורוב יטען לקבלת פיצויים בשל כתב האישום שלא היה אמור להיות מוגש נגדו מלכתחילה.

לפי חישוב שערכו ב'חדשות 13', האסיר המשוחרר זכאי לקבל סכום של 480 ש"ח עבור כל יום שבילה בכלא - שיצטברו לכדי 2.5 מיליון שקלים. בנוסף, זדורוב יכול להגיש במקביל תביעה אזרחית. ההערכה היא שבפרקליטות יתנגדו לתביעה ויטענו כי זדורוב לא יכול לטעון כי כתב האישום לא היה צריך להיות מוגש מפני ששבעה שופטים שונים הרשיעו אותו.

למזלו של זדורוב, מי שיכריע בדבר הפיצויים יהיה הרכב השופטים, ששניים מתוך שלושה זיכו אותו לעומת אחת שהרשיעה אותו.

כזכור ביום חמישי 30.3.23 זוכה זדורוב מרצח הילדה תאיר ראדה בקצרין מחמת הספק ברוב של שני שופטים נגד אחת - אחד מהם ראש ההרכב השופט אשר קולה. שיהיה מי שיחליט אם הוא זכאי לתבוע פיצויים מהמדינה.

רומן זדורוב פיצוי מהמדינה תביעת פיצויים תשלום פיצויים זיכוי מחמת הספק זיכוי מאוחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד