כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הפכת לסמל של חורבן הבית"

בגלל הרפורמה: פרקליטו של הח"כ מהליכוד מתפטר

עורך דינו של ח"כ משה סעדה מבקש שלא להמשיך לייצג אותו בתביעת ההתעמרות שהגיש. לטענת עורך הדין עודד סבוראי, מצפונו לא מאפשר לו להמשיך לייצג את סעדה

בגלל הרפורמה: פרקליטו של הח"כ מהליכוד מתפטר
משה סעדה צילום: ערוץ כנסת

בצל הניסיונות לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית, פרקליטו של חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד מבקש שלא להמשיך לייצג אותו בתביעת ההתעמרות שהגיש. כך דווח בכאן רשת ב.

לטענת עורך הדין עודד סבוראי, מצפונו לא מאפשר לו להמשיך לייצג את סעדה. סבוראי כותב כי תביעתו של סעדה הייתה כבר מהתחלה בעלת היבט ציבורי מובהק, אך עתה לנוכח התנהלותו כנציג ציבור - שלראייתו היא הרסנית ומאיימת להוביל את מדינת ישראל לאובדן צביונה כדמוקרטיה ליברלית - הוא חש שמצפונו לא מאפשר לו להמשיך לייצגו.

בתגובה סעדה טוען כי התנהלותו של עורך הדין סבוראי לא מוסרית, לא מקצועית ומנוגדת לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין, והוא מבקש מבית הדין לדחות את בקשתו.

כבר לפני יותר משלושה חודשים סבוראי הודיע לסעדה שהוא מתפטר מלייצגו. במכתב אישי כתב לו אז כי במשך שנים ייצג אותו במאבקו הצודק ואף הזדהה איתו, אך "מסמל למאבק צודק, הפכת לסמל לחורבן הבית. מלוחם למען תיקון עיוות, הפכת לשותף לריסוק המערכת המשפטית ולהפיכתה של מדינת ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה חשוכה".

התביעה של סעדה הוגשה נגד משרד המשפטים, פרקליט המדינה באותה תקופה שי ניצן ומנהלת מח"ש, בנובמבר 2021, זאת על רקע המאבק לפיטוריו של סעדה שהיה אז סגן מנהל מח"ש. בתביעתו טען סעדה כי מדובר במסע התעמרות בשומר סף ובמקביל לכך סורסה מח"ש והוחלשה.

משה סעדה תביעה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד