י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר מסקרן

מעניין: זו המכונית החשמלית שעשתה הכי הרבה קילומטראז'

מיהו הרכב חשמלי שנושא הכי הרבה קילומטרים? נתוני ISEECARS  שהתפרסמו חושפים תוצאה מפתיעה

מעניין: זו המכונית החשמלית שעשתה הכי הרבה קילומטראז'
יונדאי איוניק 5 צילום: רוני נאק

מכוניות חשמליות הן יותר חסכוניות בחשבון הדלק, כך שלפחות ברמה העקרונית בעליהן אמורים לנסוע יותר כדי לנצל את ההטבה. בפועל לפעמים ההיפך הוא הנכון, לפחות בשוק הרכב האמריקאי שעדיין מתמהמה באימוץ של מכוניות חשמליות. כך עולה מנתונים שמפרסם אתר ISEECARS האמריקאי המתמחה בסחר במכוניות משומשות. לפי עיקרי הדברים, יש בעלי דגמים חשמליים מסוימים שנוסעים יותר ויש כאלה שפחות. הדברים תלויים כמובן בסוג הרכב, למשל אם מדובר בטנדר גדול או במכונית עירונית קטנה – וגם ביכולת של הרכב מבחינת טווח הנסיעה.


טסלה מודל X. צילום: טסלה

כך, מנתוני ISEECARS עולה שהנסועה (כלומר קילומטראז') השנתית הממוצעת לבעל רכב חשמלי בארצות הברית היא 14,579 קילומטרים בשנה. זאת בזמן שהנסועה השנתית של אמריקאי בעל רכב מזהם בן שלוש עומדת כיום על 20,532 קילומטרים בשנה. (אגב, לפי המחקר המעודכן ביותר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2021 הישראלים נסעו בממוצע 15.3 אלף קילומטרים בשנה).

כך, מן הנתונים עולה שהרכב החשמלי שנוסע הכי הרבה בארצות הברית הוא טסלה מודל X- בעליו של רכב כזה בן שלוש נוסע בממוצע 16,700 קילומטרים בשנה. במקום השני נמצאת טסלה מודל Y שבעליה נוסע מדי שנה בממוצע 16,413 קילומטרים. במקום השלישי עוד טסלה: הטסלה 3 שבעליה נוסע בממוצע מדי שנה 16,029 קילומטרים מדי שנה ובמקום הרביעי טסלה מודל S שבעליה נוסעים מדי שנה בממוצע 15,031 קילומטרים.

רק אחרי ארבעת המקומות הראשונים מופיע במקום החמישי רכב שאינו טסלה: יונדאי קונה החשמלית שבעליה נוסעים 13,293 קילומטרים מדי שנה. את המקום השישי תופסת השברולט בולט, עם 12,477 קילומטרים בשנה ואילו במקום השביעי-אאודי איטרון ספורטבאק ,עם 11,699 קילומטרים בשנה בכוח החשמל.

את המקום השמיני תופסת I PACE החשמלית של יגואר אשר נוסעת בארצות הברית בממוצע 11,120 קילומטרים מדי שנה ואילו במקום התשיעי עוד יונדאי: איוניק 5, אשר נוסעת בממוצע 10,948 קילומטרים בשנה. ומה עם המקום העשירי? שם נמצאת קיה נירו החשמלית, שנוסעת 10,669 קילומטרים בממוצע מדי שנה.

רכב חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד