כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כמות תלונות

סקר שנערך בסין חשף איזו מכונית סינית היא האמינה ביותר

חשיפה של סקר Jdpower: כיצד ניתן לדעת איזו מכונית סינית חשמלית היא האמינה ביותר?

סקר שנערך בסין חשף איזו מכונית סינית היא האמינה ביותר
ליפמוטור צילום: יצרן

איזו מכונית סינית היא האמינה ביותר? לאמריקאים יש ארגוני צרכנית כדוגמת "קונסיומר ריפורט" האמריקאית, לאירופים יש גופי צרכנות משלהם, וגם לסינים יש מי שדואג לתעד בקפדנות את נתוני האמינות של המכוניות שנמכרו בסין. לגוף אשר מתעד את נתוני האמינות קוראים "ג'יי די פאואר" ולמעשה, מדובר בחברת בדיקת רכבים אשר פועלת גם בארצות הברית, מה שמבטיח שיש לה "גב" מכובד. והחודש מפרסמת חטיבתה הסינית של ג'יי די פאואר את סקר האמינות הראשוני של מותגי הרכב הסינים. סקר אמינות ראשוני הוא סקר מיוחד שבמסגרתו בעלי רכבים מדווחים לחברת הסקרים מה קרה ברכב במהלך שנת הבעלות הראשונה.

בנקודה זו רבים וודאי יתהו: מה עיניין אמינות בשנה הראשונה לנושא אמינותו ארוכת הטווח של הרכב? ובכן, גם לאמינות בשנה הראשונה יש משקל משמעותי: אמינות בשנה הראשונה "מגלה" לנו כמה מאמץ הנדסי הושקע ברכב וגם כמובן האם הוא יחזיק היטב בעתיד. למרבה הצער, לפחות בחלק מן הרכבים אשר נבדקו על ידי הארגון, האמינות אינה כל כך טובה. אגב חשוב לציין שחלק מן המכוניות הסיניות האלה הן מכוניות ששמן ישמע מאוד זר לאוזניים ישראליות, אבל חלק מהן נחשבות בישראל לרבי מכר.

הסקר עצמו עוסק במה שהסינים מכנים "רכב אנרגיה חדשה", שהוא שם כולל לרכב חשמלי ולרכב בעל מערכת הנעת "פלאג אין הייבריד" (היברידי הנטען גם מרשת החשמל) שכולם נמכרים בסין. הנתון הראשון שעולה מהסקר, נתון שהוא בעייתי, הוא שאיכות המכוניות יורדת. הסיבה לכך, מסבירים בארגון, טמונה בעובדה שיצרני הרכב הסינים משקיעים פחות מאמץ ופחות הנדסה ברכבים החדשים מכיוון שהם חייבים להוציא אותם מהר לשוק. בארגון עצמו מודדים את היקף הבעיות במכוניות בשנה הראשונה על הכביש באמצעות שיטה שמדרגת כמה תקלות תועדו לכל 100 מכוניות. כך, לפי הנתונים שהארגון מציג, בשנת 2023 על כל 100 רכבים תועדו 173 תקלות. ואילו רק בשנה שעברה על כל 100 רכבים תועדו 152 תקלות-כלומר יותר תקלות לרכב בממוצע בשנה הראשונה.

בחלוקה לקטגוריות יוצא שהרכב הכי אמין בקבוצת הרכבים הקטנים הוא ליפמוטור, יצרן שמשווק גם בישראל. בליפמוטור תועדו 166 בעיות שדווחו על כל 100 מכוניות. במקום השני בקטגוריית הרכב הקטן נמצאת וולינג, עם 168 בעיות ל- 100 מכוניות. ולמי אין מזל כזה? יצרן ששמו הוא צ'אנגאן אשר מייצר מכונית ששמה הוא לומין. שיש לה 260 בעיות שדווחו לכל 100 מכוניות. בקבוצה של רכבים בינוניים, הרכב הכי אמין בשנת הבעלות הראשונה הוא "אקספנג" P5 אשר צבר 136 דיווחים על צרות על כל 100 מכוניות. גם במקום השני יש מכונית יש אקספנג- דגם 7X שצבר 147 דיווחים לכל 100 מכוניות. מקום שלישי שייך לפולקסווגן 3 ID החשמלית אשר משווקת בסין-שצברה 150 תלונות ל-100 מכוניות. טסלה 3 אשר מיוצרת בסין נמצאת במקום ה 11 מתוך 13 דגמים בקטגוריה, עם 178 תלונות לכל 100 מכוניות – ואת הרשימה סוגרת הונגצ'י E – QM5  עם 203 תלונות לא מחמיאות ל 100 מכוניות. ומה עם הג'יפונים? לפי הנתונים של ג'יי די פאואר, הדגם בעל הציון הגבוה ביותר הוא פולקסווגן ID4X עם 147 תלונות לכל 100 מכוניות.

במקום השני נמצאת טסלה מודל  עם 150 תלונות לכל 100 רכבים. במקום השלישי נמצאת פולקסווגן Id4 "קרוז" עם 167 תלונות לכל 100 מכוניות ואחריה במקום הרביעי נמצאת BYD יואן פלוס (הגרסה הסינית של אטו 3 שמוכרים גם בישראל) אשר קיבלה 171 תלונות לכל 100 מכוניות. ובמקום האחרון? שם נמצאת "סונג", של BYD עם 210 תלונות לכל 100 מכוניות.

מכונית סינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד