כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מקבץ מיוחד

תיעוד תת ימי מרהיב: מה שהולך מתחת למים בשמורות הטבע • צפו

מקבץ סרטונים מרהיבים שתועדו מתחת לפני המים בשמורות הטבע הימיות | בתיעודיים נראים צבי ים, דגים שונים, בטאים ומגוון יצורים משונים החיים בקרקעית הים בשמורות הטבע הימיות • צפו

תיעוד תת ימי מרהיב: מה שהולך מתחת למים בשמורות הטבע • צפו

שמורות טבע ימיות למען עתידו של הים התיכון: שמורת טבע ים אכזיב הינה השמורה הימית הגדולה בישראל ומשתרעת לאורך של כ-7 ק"מ של חוף מפורץ מגבול ישראל ולבנון בצפון ועד לצפון העיר נהריה בדרום ולמרחק של כ- 15 ק"מ מערבה מקו החוף אל תוך הים.

הייצורים תחת המים - קרדיט - אנדרי אהרונוב

כמיטב המסורת בשנים האחרונות, גם השנה תציין רשות הטבע והגנים את "שבוע אדם וים" אשר  נערך בכל שנה בסמוך ליום האוקיינוסים הבינלאומי (8 ביוני) והפעם תרחיב אותו לכל חודש יוני - חודש שלם של הסברה והגברת מודעות ומחויבות הציבור לשמירת הים ואוצרות הטבע בישראל. ביום זה, תכריז רשות הטבע והגנים על הזוכים בתחרות צילום לאוהבי הים לרגל ציון עשור של עשייה לשמירה על הסביבה הימית.

כמו כן, תקיים רשות הטבע והגנים בסופי השבוע של יוני יתקיימו פעילויות באתרי רשות הטבע והגנים לאורך חופי הים התיכון כשהמוטיב המרכזי בהן יהיה הכרזת שמורות טבע ימיות ככלי מרכזי להבטיח את בריאותו ותפקודו של הטבע הימי של ישראל.

אלמוגים ודגים בשמורת ים ראש הנקרה אכזיב. קרדיט: עמרי יוסף עומסי רט"ג

מחקרים מארץ ומהעולם, בשילוב מיטב חוקרי הים בארץ ובעולם, מוכיחים את חשיבותן ונחיצותן של שמורות טבע ימיות לשמירתו של הטבע הימי.

כחלק מכך, יוכלו המטיילים, לצאת לסיורים בשעות ערביים בשמורת טבע חוף הבונים ולהכיר את בעלי החיים המיוחדים שחיים בים, בגן לאומי אכזיב אתם מוזמנים להצטרף לסיור לגונות עם המומחה חנן אזולאי ולהכיר את בעלי החיים בלגונה המיוחדת, בשמורת טבע חוף בצת להינות מפעילות לכל המשפחה עם ביולוג ימי וחווית יצירה לילדים. כמו כן, להצטרף לפעילות שמירת חוף וים בגן לאומי תל אשקלון לזהות צדפים וקונכיות ולהכיר את גן לאומי תל דור וללמוד על העבר וההיסטוריה המרתקת של עיר הנמל דור

מחבטן אפור מגיח מקרקעית הים בשמורת ים אכזיב. קרדיט: עמרי יוסף עומסי רט''ג

שני טריגונים בין הסלעים בשמורת ים אכזיב. קרדיט:  עמרי יוסף עומסי רט''ג

ערכי טבע בשמורת טבע ימית אכזיב ים נקרה - מחבטן דגים ואלמוגים. קרדיט: עומרי יוסף עומסי רט''ג

שמורת טבע ים תת ימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד