י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

ראש הישיבה במכתב נרגש: "קשה לתאר את החיזוק העצום שהתחולל בבחורים לאחר הצפייה ב'ניצחה הרוח'"

המיזם החינוכי 'ניצחה הרוח' המציג את עוצמות האמונה היהודית בתוך מחנות השואה הפך פופולארי מאד בקרב בני הישיבות וכעת מגיע ל'קעמפים' ומחנות הקיץ * "נגמרות המילים בבואי לתאר את המהפך הרוחני העצום אשר חל בבני הישיבה לאחר הצפייה" - כותב אחד מראשי הישיבות ליוצרי המיזם

ראש הישיבה במכתב נרגש: "קשה לתאר את החיזוק העצום שהתחולל בבחורים לאחר הצפייה ב'ניצחה הרוח'"
נצחה הרוח צילום: יח"צ

המיזם החינוכי 'ניצחה הרוח' המציג את עוצמות האמונה היהודית בתוך מחנות השואה בצורה חווייתית, ממשיך לכבוש קהלים רבים ולעורר הדים מרגשים. עשרות אלפי תלמידים בארץ ובעולם כבר צפו בו והדבר חולל בהם מהפך אדיר ביחס למאורעות השואה וניצחון הרוח היהודית גם ברגעים הקשים ביותר. לאחרונה המיזם מגיע גם אל בני הישיבות הקדושות בכל רחבי הארץ, במסגרת פעילויות שונות והתגובות המגיעות מהם מופלאות.

להלן מכתב אותנטי ששלח אחד מראשי הישיבות לר' ישראל גולדווסר, חוקר השואה המדריך  את המסע 'ניצחה הרוח' באומנות. "לידידי ר' ישראל, זכיתי לפני שבועיים במסגרת שבת חוץ במירון, לצפות ולהאזין יחד עם בני הישיבה הקדושה במשקפות תלת מימד 'ניצחה הרוח'" כותב ראש הישיבה, "אין באפשרותי לתאר את החוויה האישית שלי (למרות שהייתי במקומות בפועל), מהתוכן, הרגשות, הרגשות, הכאב, ההתרוממות, החיזוק ותחושת הגאווה להתחבר ולהשתייך לעם כזה. (זו פעם שלישית שאני זוכה לצפות במשקפת ומתרגש ומבין יותר מפעם לפעם).

"אבל נגמרות המילים בבואי לתאר את המהפך העצום אשר חל בבני הישיבה", מתאר ראש הישיבה, "בשבועיים אלו עדיין רואים בחורים המתארים את החיזוק שקיבלו מהצפייה. רואים שינוי גדול בתפילות ובלימוד. ישנם בחורים שקיבלו על עצמם להיבחן בע"פ 'שקלא וטריא' על כל המסכת שנלמדה השנה. בשיחות של המשגיח וראש הישיבה חזרו ולובנו הדברים כמה וכמה פעמים, קיבלנו טלפונים רבים מהורים אשר שאלו מה קרה לילדיהם במהלך השבת חוץ 'מה זה המשקפת שהם כ"כ נסערים ממנה'. בפשטות הייתי אומר, שישנם הרבה בחורים שיכולים לחלק את חייהם עד הצפייה במשקפת ולאחריה", סיים ראש הישיבה.

מיזם "ניצחה הרוח", מדמה סיור חזותי במחנה ההשמדה 'אושוויץ' בטכנולוגיית תלת מימד. מדובר בחוויה ייחודית דוקומנטרית בה הצופה מסייר במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בראיה של 360 מעלות, באמצעות משקפי VR (מציאות מדומה) ונחשף לעוצמות האמונה ושמירת חיי תורה ומצוות גם בתוך התופת האיומה. המסע מלווה בהדרכתו המרתקת של הרב ישראל גולדווסר וגדוש סיפורים ועדויות על היהודים הקדושים הי"ד שמסרו נפש עד רגעיהם האחרונים כדי להמשיך לאחוז במצוות ובאמונת ה'.

יצוין, כי בימים אלו, רבים ממנהלי הקעמפים ומחנות הקיץ של בני הישיבות כבר מזדרזים להזמין את מיזם 'ניצחה הרוח' כתכנית חווייתית וחינוכית מהמעלה הראשונה, המותירה רושם כביר על הבחורים וגורמת להם לחיזוק רוחני עצום.

ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד