כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסימני הקיץ

נער בן 17 הוכש על ידי נחש

צעיר בן 17 מקיסריה חש עקצוץ ברגלו והבין כי מדובר בהכשת נחש. הוא הובהל לבית חולים וקיבל טיפול מציל חיים, כעת מצבו מוגדר יציב וקל. הרופאים מבקשים מהציבור לנקוט משנה זהירות, במיוחד במזג האוויר החם

נער בן 17 הוכש על ידי נחש
נחש, אילוסטרציה צילום: pixabay

נדב קרבי בן ה-17, תושב קיסריה, התקבל אמש (ראשון) בחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, כשהוא סובל מקוצר נשימה וירידה במדדים. הוא פונה על יד אמבולנס מד"א שהזעיקו הוריו לאחר שהודיע להם שהוכש על ידי נחש בזמן ששהה עם חבריו ליד מגרשי הטניס בקיסריה.

חבריו שהיו עימו בעת ההכשה הספיקו לצלם את הנחש, שלחו את התמונה להוריו, והם הראו את התמונה לצוות מד"א. האחרונים דיווחו על הגעתו של נדב לחדר המיון של "הלל יפה", שם התקבל על ידי צוות המיון וד"ר נעמה קוצי'נסקי- כהן, מנהלת מלר"ד ילדים. הוא טופל במהירות וקיבל טיפול מהיר ומציל חיים, שכלל בין היתר סרום ייעודי למצבים אלו.

בתום הטיפול בחדר המיון אושפז נדב להשגחה והמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא בהכרה ובמצב טוב. ד"ר יעקב דסקל, רופא בכיר במחלקה, שטיפל בו בהמשך הלילה מסביר כי הטיפול המהיר היה ללא ספק יעיל ומציל חיים. זאת גם הסיבה לכך שהוא מוגדר כעת במצב קל, בהכרה ומציג מדדים טובים. בהמשך היום צפוי נדב לעבור להמשך השגחה במחלקת ילדים.

ד"ר דסקל וד"ר קוצי'נסקי כהן מבקשים להזהיר את הציבור הרחב מהעונה החמה ומאחד ההיבטים הנפוצים שלה – הנחשים שיוצאים החוצה: "במידה שאתם יוצאים לטיול, הקפידו להצטייד בנעליים סגורות וגבוהות", הם מבקשים. "כמו כן, חשוב מאוד שבמידה והבנתם שהוכשתם על יד נחש – יש להזעיק עזרה במהירות ולהשתדל להיות במנוחה עד להגעת הפינוי הרפואי על מנת הארס לא יתפשט במהירות בגוף. אין לשים קרח על אזור ההכשה או לנסות להוציא עצמאית את הארס".

לדברים אלו מצטרפת נירית, אמו של נדב: "נדב רץ מהר הביתה לאחר שהבין שהוכש על ידי נחש. לצערנו, הוא היה יחף והוכש ברגלו. הוא החל להקיא ואנו התקשרנו מיד למד"א. הם חיכו לנו בדרך ויחד הגענו לבית חולים הלל יפה, שם כבר חיכה לנו צוות המיון. חשוב לי שהציבור ידע כי במצבים כאלו יש להזעיק מידית את מד"א והם במקביל יוצרים קשר עם בית החולים. לשמחתנו, נדב קיבל טיפול מצוין ומרגיש טוב. אני מודה לצוות מד"א ולצוות ב"הלל יפה" על הטיפול המהיר והמסור".

נחש הכשת נחש הלל יפה קיסריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד