כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המלחמה בבית של פוטין

צפו: מורדים פרו אוקראינים פלשו לרוסיה וחטפו 12 חיילים

מורדים פרו אוקראינים פלשו לשטחי רוסיה וחטפו 12 חיילים. אוקראינה רשמה התקדמות מעטה במחוז חרסון ורוסיה רשמה התקדמות נגדית בעיר מרינקה. הנשיא זלנסקי הבהיר: "לא תהיה שום הכרזה או הצהרה לפני היציאה למתקפת האביב"

צפו: מורדים פרו אוקראינים פלשו לרוסיה וחטפו 12 חיילים
החיילים הרוסים בשבי המורדים צילום: באדיבות המצלם

רוסיה מתחילה להתרגל למצב החדש. מורדים רוסים, פרו אוקראינים, פולשים כמעט מדי יום לשטחי מחוז בלגורוד, הסמוך לגבול עם אוקראינה, ותוקפים כוחות צבא ותשתיות צבאיות. הפעולות הללו מחייבות את רוסיה לעבות את הכוחות במחוז, אבל המורדים ממשיכים למצוא בכל פעם נקודות תורפה חדשות ולפלוש דרכן אל תוך השטח הרוסי.

אתמול (ראשון) דווח כי בימים האחרונים נהרגו שבעה רוסים בקרבות הללו שהתנהלו במחוז בלגורוד, רובם חיילים בצבא רוסיה. המורדים מצהירים שאין להם שום כוונה לפגוע באזרחים רוסים. ההיפך הוא הנכון, כך לדבריהם, גם הם עצמם אזרחים רוסים שמעוניינים להגן על אחיהם, יתר אזרחי רוסיה, מפני המשטר הטוטליטארי של הנשיא ולדימיר פוטין.

אתמול טענו המורדים שהם הצליחו לשבות מספר חיילים רוסים, והוסיפו כי הם מוכנים לשחרר שניים מהם, אחד מהם נראה פצוע ומחובר לעירוי. את שחרור השניים הציעו המורדים בתמורה לפגישה עם מושל מחוז בלגורוד, בלי שום דרישה נוספת. המורדים הציבו אולטימטום למושל ונתנו לו מספר שעות כדי להגיע לפגישה איתם, אבל המושל הגיב לדרישתם רק אחרי פקיעת האולטימטום ואמר כי להערכתו השבויים ממילא כבר נהרגו בידי 'המחבלים האוקראינים', ובכל זאת הוא הצהיר שהוא מוכן להיפגש עמם, ואף קבע מועד לפגישה.

לטענת המורדים, המושל לא הגיע למיקום שנקבע ולא עמד בדיבורו, ובהתאם לכך הם החליטו לקחת את כל השבויים ולהעביר אותם לידי הצבא האוקראיני. בפרסום הם הוסיפו גם תצלומים של 12 חיילים רוסים שמוחזקים בידיהם. במקביל דווח על ירי ארטילרי מאסיבי לעבר עיירות גבול, בצדו הרוסי של הגבול, ונראה שאוקראינה החלה לחזק ולצופף את המתקפות שלה בתוך שטחי רוסיה.

התקפות נרשמו גם באזורים כבושים כמו בעיר מריופול שם פוצצו האוקראינים בהתקפה אווירית שני בנייני מגורים רבי קומות, ששימשו את הרוסים לצורך הצבת תצפיות ועמדות ירי. עוד דווח אתמול כי בגזרת חרסון שחררו האוקראינים שטח נוסף, והרחיבו את השליטה שלהם בכ-400 קילומטרים. עם זאת, המשך ההתקדמות נבלמה על ידי ירי ארטילרי חזק של צבא רוסיה.

בעיר מרינקה לעומת זאת, הצליחו הרוסים להתקדם מעט, ולטענתם 80 אחוז משטחי העיר נמצאים בשליטתם. לפי הדיווחים, מרינקה היא עיר ריקה מאדם וחרבה מזה זמן רב, לאחר שעוד במלחמה הקודמת לפני תשע שנים פלשו אליה המורדים הפרו רוסים, וצבא אוקראינה הצליחה לבלום אותם בטבורה של העיר.

בתוך כך התפרסם דיווח שבו נראה אדם הטוען כי הוא חייל ב'קבוצת וגנר' שבאחרונה עזבה את העיר בחמוט לאחר שמסרה את אזורי השליטה שלה לידי צבא רוסיה. לדבריו, האוקראינים הצליחו להחזיר לעצמם שטחים מסוימים. מדובר בשטחים ששטחם אינו משמעותי, מסביר הלוחם במדי וגנר, אבל הסיפור הזה מעיד על המצב הכללי, ולהערכתו אם צבא רוסיה לא יתעשת בהקדם, מתקפת הנגד האוקראינית תרשום הצלחה גדולה ותנחיל לרוסיה תבוסה מוחצת נוספת כמו שהיה בשנה שעברה במערכה לשחרור מחוז חרקוב שהיה כבוש על ידי רוסיה

ואכן, כל הסימנים מעידים על כך שאוקראינה מנערת את הגזרות כולם ומייצרת הרבה מאוד הסחות דעת לפיקוד הרוסי, כשהמטרה המרכזית היא להכין את הקרקע לקראת מתקפת הנגד הגדולה שאמורה לצאת לדרך בימים או בשבועות הקרובים.

אתמול אמר נשיא אוקראינה זלנסקי כי מתקפת הנגד תצא בדממה מוחלטת. הוא קרא לכל הגורמים הנוגעים בהכנה למתקפה לשמור על דממה בכל הקשור אליה, ולא לחשוף אף פרט בצורה לא אחראית. זאת כדי לגרום לרוסים לשמור על ערנות ממושכת בכל הגזרות ובכל החזיתות, מה שיתיש אותם מאוד ולא יאפשר להם להגיב כראוי מבחינתם, כשתתחיל המתקפה עצמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד