כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
לאחר שנכבשה

"חרפה": פריגוז'ין מאשר כי חלק מבחמוט נפלה בידי האוקראינים

מפקד קבוצת וגנר אישר כי הכוחות האוקראינים החזירו לעצמם חלק מהעיירה ברחיבקה, צפונית לבחמוט, במזרח אוקראינה, ותיאר את מה שקרה כ"חרפה". מפקד אוקראיני "אנחנו ממשיכים להתקדם"  

"חרפה": פריגוז'ין מאשר כי חלק מבחמוט נפלה בידי האוקראינים
הקרב על קייב צילום: Pixabay

מפקד "וגנר", יבגני פריגוז'ין, אמר כי צבא אוקראינה תפס את הכפר ברחיבקה שבקרבת העיר בחמוט. לדבריו, זו "חרפה" עבור רוסיה. מפקד כוחות היבשה האוקראינים, אולכסנדר סרסקי, הודיע ​​היום (שני) כי כוחות ארצו ממשיכים להתקדם ליד בחמוט.

סרסקי אמר כי הכוחות האוקראינים הצליחו להרוס עמדה רוסית ליד העיר, והוסיף בטלגרם, "אנחנו ממשיכים להתקדם".

הכוחות המזוינים של אוקראינה אמרו אתמול כי העימותים נמשכו סביב בחמוט, שנפגעה קשות במזרח המדינה, וכי מוסקבה עדיין סובלת מ"אבדות כבדות" למרות הירידה היחסית בעוצמת הלחימה בימים האחרונים.

הפיקוד הצבאי העליון של אוקראינה הצהיר בדו"ח היומי שלו כי הכוחות הרוסיים ביצעו שתי פעולות כושלות סביב בחמוט, ופתחו במספר תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריות על כפרים סמוכים.

פריגוז'ין אמר אתמול שייתכן שהכוחות האוקראינים הקימו עמדות תצפית בבחמוט. "אם זה המקרה, אז חכו לשלבים הבאים", הוסיף בפוסט בטלגרם. פריגוז'ין הודיע ​​לפני מספר ימים כי 99% מלוחמיו עזבו את בחמוט לאחר שמסרו את העיר לידי הצבא הרוסי.

רוסיה הודיעה בסוף החודש שעבר על השליטה בבחמוט לאחר קרב ארוך ועקוב מדם במלחמה, אך אוקראינה אומרת שכוחותיה עדיין שומרים על דריסת רגל מוגבלת בעיר, ומכחישה שמוסקבה שולטת בעיר באופן מלא.

אנליסטים צבאיים טוענים כי לבחמוט, שאוכלוסייתה לפני המלחמה הייתה 70,000 תושבים, אין ערך אסטרטגי, אך מוסקבה מתעקשת כי לכידתה תסייע לכוחותיה להיכנס עמוק יותר למזרח אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד