כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עשרות מיליוני שקלים: תושבי המרכז הפעילו אתרי הימורים

לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד שישה תושבי המרכז לאחר שהפעילו אתרי הימורים לא חוקיים אשר היקף המחזור הכספי שלהם הגיע לכדי 30,000,000 ש"ח

עשרות מיליוני שקלים: תושבי המרכז הפעילו אתרי הימורים
הימורים צילום: unsplash

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד שישה תושבי המרכז לאחר שהפעילו אתרי הימורים לא חוקיים אשר היקף המחזור הכספי שלהם הגיע לכדי 30,000,000 ש"ח, הלבינו כספים אסורים והעלימו את הכנסותיהם, כל אחד לפי חלקו באישומים. השישה הם אסי חסיד כהן מחולון, ישראל בן שטרית מראשון לציון, אהרון דוידיאן מבת ים ואחיו יחזקאל דוידיאן מתל אביב, שבתאי צלטדי מחולון ורפאל ג'רבי מרמת גן.

מכתב האישום שהגישה עו"ד לילך כץ עולה כי הנאשמים ארגנו באופן שיטתי ומתמשך הימורים לא חוקיים ואפשרו למהמרים מכל רחבי הארץ להמר על משחקי ספורט בענפי ספורט שונים. במסגרת ניהול אתרי ההימורים, גייסו כהן, בן שטרית והאחים דוידיאן, סוכנים אשר תפקידם היה לגייס מהמרים ולשמש להם כערבים לתשלום חובותיהם לאתרי ההימורים. הסוכנים מסרו למהמרים אשר גויסו על ידם קוד וסיסמא, וכן פתחו עבורם 'קופסא' באתרי ההימורים, המהווה חשבון אשראי שעמד לרשותם לשם ביצוע ההימורים. הנאשמים קבעו את שיעור הרווח של כל סוכן מהיקף ההימורים של המהמרים חברי קבוצתו, הנחו שליחים ונהגים מטעמם בדבר איסוף ותשלום כספי ההימורים, וכן ערכו סיכומי חובות שבועיים עבור פעילות אתרי ההימורים.

במהלך התקופה, היה צלטדי אחראי למערכת המחשוב ולתחזוקת הפעלת אתרי ההימורים, סייע לנאשמים האחרים ולסוכנים במקרים של תקלות בשימוש באתרי ההימורים וסיפק תמיכה טכנית על פי דרישה. גובה מחזור כספי ההימורים, כספי הזכייה והכספים שהתקבלו מהמהמרים בגין ארגון ההימורים כמתואר לעיל בתקופה הרלוונטית היה בהיקף של כ-30 מיליון ש"ח. כהן, בן שטרית והאחים דוידיאן קיבלו את כספי ההימורים במזומן ובשיקים, אותם פרטו בצ'יינג' שהיה בבעלותו של ג'רבי, בבת ים. 

בהנחייתו של בן שטרית, פתח ג'רבי כרטסות פקטיביות על שמותיהם של אנשים אחרים, וזאת על מנת להסתיר ולהסוות את מקור הרכוש האסור ואת זהותם של של מנהלי אתרי ההימורים. בכרטסות אלה רשם ג'רבי פעולות בהיקף של 3.2 מיליון ש"ח. בנוסף, ג'רבי סיפק לבן שטרית כספי מזומן עבור פעילות ההימורים, מתוך כספי הצ'יינג, וכן קיבל ממנו שיקים של מהמרים וכספי מזומן אותם הטמיע במחזור הצ'יינג. מנהלי האתרים העלימו את הכנסותיהם בכך שלא הודיעו לפקיד שומה על פתיחת עסקם ועיסוקם, לא ניהלו פנקסי חשבונות ורשומות כדין על ההכנסות הנובעות מעסק וקיבלו תקבולי הימורים במזומן.

בן שטרית ניכה השיקים באמצעות ג'רבי, באופן שפעולות הניכוי נרשמה בכרטסת פיקטיבית. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על חילוט נכסי הנאשמים, ביניהם דירות ביפו, בת ים וחולון, מגרשים בראשון לציון, 3 שעוני "רולקס" בשווי 122,200 ש"ח וכן כספים בשווי של כ-500,000 ש"ח.

כתב האישום מייחס לכהן, בן שטרית והאחים דוידיאן עבירות של ארגון הימורים, הגרלות או משחקים אסורים והעלמת הכנסה. לארבעה, יחד עם ג'רבי, מיוחסות גם עבירות של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור ואיסור הלבנת הון. לצטלדי מיוחסת עבירה של סיוע לארגון הימורים.

הימורים הימורים לא חוקיים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד