כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מעבר לקווי האויב

אוקראינה מפעילה סוכנים בתוך רוסיה ונותנת להם מל"טים

אוקראינה טיפחה רשת של סוכנים ואוהדים בתוך רוסיה הפועלים לביצוע פעולות חבלה נגד מטרות רוסיות והחלה לספק להם מל"טים לביצוע התקפות, כך חשפו מספר אנשים שמכירים את הנושא

אוקראינה מפעילה סוכנים בתוך רוסיה ונותנת להם מל"טים
רגע היירוט מעל הקרמלין צילום: צילום מסך

אוקראינה טיפחה רשת של סוכנים ואוהדים בתוך רוסיה הפועלים לביצוע פעולות חבלה נגד מטרות רוסיות והחלה לספק להם מל"טים לביצוע התקפות. כך אמרו ל-CNN מספר אנשים שמכירים את המודיעין האמריקאי בנושא.

פקידים אמריקאים מאמינים כי הסוכנים הפרו-אוקראינים הללו בתוך רוסיה ביצעו מתקפת מל"טים נגד הקרמלין בתחילת חודש מאי על ידי שיגור מל"טים מתוך רוסיה במקום הטסתם מאוקראינה למוסקבה - פעולה מסובכת הרבה יותר.

לא ברור אם תקיפות מל"טים אחרות שבוצעו בימים האחרונים - כולל אחת על שכונת מגורים ליד מוסקבה ותקיפה נוספת על בתי זיקוק לנפט בדרום רוסיה - שוגרו גם הם מתוך רוסיה על ידי רשת זו של פעילים פרו-אוקראינים.

הפקידים אמריקאים מאמינים כי אוקראינה פיתחה תאי חבלה בתוך רוסיה המורכבים מאוהדים פרו-אוקראינים ופעילים המאומנים היטב בסוג זה של לוחמה. על פי ההערכות, אוקראינה סיפקה להם מל"טים מתוצרת אוקראינה, ושני פקידים אמריקאים אמרו ל-CNN כי אין ראיות לכך שאף אחת מתקיפות המל"טים בוצעה באמצעות מל"טים שסופקו על ידי ארה"ב.

גורמים רשמיים לא יכלו לומר באופן סופי כיצד הצליחה אוקראינה להעביר את המל"טים אל מאחורי קווי האויב, אך שניים מהמקורות אמרו ל-CNN כי היא הקימה נתיבי הברחה שיכולים לשמש לשליחת מל"טים או רכיבי מל"טים לרוסיה.

פקיד מודיעין אירופי ציין כי הגבול הרוסי-אוקראיני הוא עצום וקשה מאוד לשלוט בו, מה שהופך אותו מתאים להברחה. 

המקורות אמרו ל-CNN, כי גורמים אמריקאים מאמינים שגורמים בקהילת המודיעין של אוקראינה מעורבים בתקיפות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קבע פרמטרים כלליים למה ששירותי המודיעין והביטחון שלו רשאים לעשות, אמרו שניים מהמקורות, אך לא כל פעולה מחייבת את אישורו.

במהלך השנה האחרונה התרחשו שריפות מסתוריות ופיצוצים בתוך רוסיה, מחסני נפט ודלק, מסילות ברזל, משרדי גיוס צבאיים, מחסנים וצינורות שהתפוצצו. אבל גורמים רשמיים שמו לב לעלייה בהתקפות הללו על אדמת רוסיה בשבועות האחרונים, החל מהתקפה על בניין הקרמלין. נראה כי מדובר ב"שיא של חודשים של מאמצים" של האוקראינים להקים את התשתית לחבלה כזו, אמר אחד המקורות המכירים את המודיעין.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הקרמלין ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד