כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"העגלה בסופר מתייקרת"

לפיד: "הממשלה מקימה וועדה, במקום לעשות את העבודה"

ברקע כינוס ועדת השרים לענייני יוקר המחיה ראש האופוזיציה תקף את הממשלה ואמר: "האינפלציה לא נעצרת, העגלה בסופר מתייקרת, אנשים שוברים חסכונות, מעמד הביניים הישראלי קורס, והממשלה מקימה וועדה מיותרת שכבר קיימת במקום לעשות את העבודה שלה". לדברי לפיד: "ככה לא מתנהלת ממשלה מתפקדת"

לפיד: "הממשלה מקימה וועדה, במקום לעשות את העבודה"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה את הממשלה ברקע כינוס ועדת השרים לענייני יוקר המחיה.

לפיד תקף: "הממשלה כינסה היום את ועדת השרים החדשה שהוקמה לטיפול ביוקר המחיה. שר האוצר לא נוכח, שר הכלכלה לא נוכח. יש דבר אחד שראוי לציין: יש כבר יש ועדה כזו, היא הוקמה לפני חצי שנה, קוראים לה הקבינט החברתי כלכלי ותפקידו לעסוק ביוקר המחיה.

בראש הוועדה החדשה עומד ראש הממשלה נתניהו, בראש הקבינט שהוקם לפני חצי שנה עומד ראש הממשלה נתניהו. ממלא מקום היו"ר בוועדה החדשה הוא שר האוצר סמוטריץ', ממלא מקום היו"ר בקבינט הוא שר האוצר סמוטריץ'", אמר.

לפיד הוסיף: "מי שאחראי על המצגות בוועדה החדשה הוא שר הכלכלה ברקת, מי שאחראי על המצגות בקבינט, הוא שר הכלכלה ברקת. מי שאחראי על נושא הדיור בוועדה החדשה הוא שר הבינוי והשיכון גולדקנופף, מי שאחראי על נושא הדיור בקבינט שהוקם לפני חצי שנה הוא שר הבינוי והשיכון גולדקנופף.

להמשיך? מי שאמור לטפל בפריפריה בוועדה החדשה הוא שר הנגב והגליל וסרלאוף, נחשו מי אמור לטפל בפריפריה בקבינט, נכון, שר הנגב והגליל וסרלאוף. מי שאמור לטפל במחירי החשמל והדלק בוועדה החדשה הוא שר האנרגיה כץ, מי שאמור לטפל במחירי החשמל והדלק בקבינט הוא שר האנרגיה כץ".

לפיד המשיך ותקף: "אני יכול להמשיך, כי זה חומר מצויין למערכון בארץ נהדרת. רק שזה לא מצחיק, זה עצוב. כי אזרחי ישראל קורסים בגלל יוקר המחיה. כי כל מי שנכנס לסופר בהלם מהמחירים. לכו לקנות קילו ענבים, זה כמו לקנות תכשיטים.

האינפלציה לא נעצרת, העגלה בסופר מתייקרת, אנשים שוברים חסכונות, מעמד הביניים הישראלי קורס, והממשלה מקימה וועדה מיותרת שכבר קיימת במקום לעשות את העבודה שלה. ככה לא מתנהלת ממשלה מתפקדת".

לדבריו, "מה שהממשלה צריכה לעשות זה לסגור לפחות עשרה משרדי ממשלה מיותרים לגמרי, לפתוח את שוק המזון והטואלטיקה לתחרות, כמו שאנחנו עשינו כשהבאנו לכאן רשתות כמו "קארפור". לקחת 8 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים ולהשתמש בהם כדי להוריד את המע"מ ב-2%.

עוד שני דברים דחופים, זה לסיים את החקיקה של רשת בטחון לעצמאים שהתחלנו, כי הם אלה שיצילו את המשק, ולפתור סוף סוף את המריבה בין השר בן צור לשר ברקת על השאלה מי אחראי על זרוע העבודה, כדי שאפשר יהיה ללכת לפרויקט לאומי של יציאה לעבודה של גברים חרדים ונשים ערביות, בעיקר לשוק הטכנולוגיה.

ומעל הכול, והחשוב מכל, במקום ועדות כל מה שהם צריכים לעשות זה להודיע שהם יורדים מההפיכה המשטרית. זה ייתן ודאות למשק, ובכלכלה ודאות זה הדבר הכי חשוב. זה יחזיר השקעות זרות שברחו, זה יחזיר לחיים את ההייטק. זה מה שהמדינה הזו צריכה, לא עוד ועדה שהיא תרגיל ריק ונפוח של יחסי ציבור מיותרים", אמר.

יאיר לפיד ישיבת סיעה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד