כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אחרי שבת ללא חשמל

מנכ"ל חברת החשמל: ניתקנו חילונים כדי לחבר דתיים

מנכ"ל חברת החשמל מספר כי במסגרת הניתוקים היזומים בסוף השבוע העדיפו בחברה לנתק יישובים בעלי רוב חילוני על פני יישובים בהם יש רוב דתי. הערכה כי הדברים באים על רגע ביקורת של פוליטיקאים חרדים על שבת נטולת חשמל בערים חרדיות

מנכ"ל חברת החשמל: ניתקנו חילונים כדי לחבר דתיים
מאיר שפיגלר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע הפסקות החשמל היזומות בסוף השבוע האחרון שרבות מהן פגעו באזורים בהם מתגוררים חרדים שנותרו ללא חשמל במהלך השבת, מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר סיפר היום (שני) בכנס איגוד המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות, המתקיים היום במלון מלכת שבא באילת, כי חברת החשמל בחרה לנתק יישובים בעלי רוב חילוני מרשת החשמל, לטובת חיבור של יישובים בעלי רוב דתי.

"ביום שישי הייתה התנהלות של ניתוקי חשמל יזומים, אבל לא יכול להיות שמנתקים מקומות מסוימים ואחרים לא. בערב שבת האחרון היו אנשים דתיים שעובדים עם פלטות ועם מכשירים חשמליים שלא חוזרים לעבודה לאחר הניתוקים, וזה פוגע בשבת שלהם, ולכן יצאה הוראה נחרצת לחבר לרשת החשמל את כל אותם יישובים שבהם יש רוב דתי, ולנתק מרשת החשמל מקומות אחרים בארץ", אמר שפיגלר בכנס.

בדה-מרקר דווח כי בשיחה עם המנכ"ל בעקבות הדברים הוא הבהיר שגם יישובים דתיים כמו ביתר עלית נותקו מחשמל, וכי בשלב מסוים, כדי למזער את הפגיעה, הוא ביקש להחזיר להם את החשמל ולנתק יישובים שטרם נותקו עד כה. בכל מקרה, מבהיר שפיגלר, השאיפה הייתה להגביל את הניתוק לשעה בלבד, ושום משק בית לא נותר ללא חשמל יותר משעתיים.

בדה-מרקר מציינים כי על פי מקורות בתחום דבריו של המנכ"ל באים על רקע הביקורת נגד חברת החשמל מצד אנשי ציבור מהמגזר החרדי על כך שיישובים חרדיים נותקו בכניסת השבת.

חברת חשמל מאיר שפיגלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד