כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפיגוע הקטלני בגבול

פגישה ביטחונית ופרטים על חקירת המשפחה; ההסכם עם מצרים

ברקע הפיגוע המתועב שהתרחש סמוך לגבול, ישראל ומצרים סיכמו על פגישה ביטחונית לאחר רציחתם של שלושה חיילי צה"ל על ידי מחבל - חייל מצרי ביום שבת האחרון | על פי הדיווח, לעת עתה, צוות ביטחון מצרי השלים את השלב הראשון של חקירת תקרית הירי הקטלנית בגבול 

פגישה ביטחונית ופרטים על חקירת המשפחה; ההסכם עם מצרים
המחבל המצרי שביצע את הפיגוע בגבול מצרים - ישראל צילום: באדיבות המצלם

ברשתות אל-ערביה ואל-חדאת מדווחים על הסכם בין מצרים לישראל לקיום פגישה ביטחונית לאחר הריגתם של 3 ופציעת 5 ישראלים לצד החייל המצרי, מוחמד סלאח איברהים, על הגבול בשבת האחרונה. עוד דווח לעת עתה כי צוות ביטחון מצרי השלים את השלב הראשון של חקירת התקרית בגבול עם ישראל.

מקורות מצרים מסרו לאל ערביה כי לפי בקשת ישראל על מצרים לשנות את כוח האדם שיוקצה לאבטחת הגבול, והקמת משרד קשר קבוע באזור הזה שיתאם על בסיס כמעט יומיומי.

עוד דווח, כי מצרים החליטה לערוך סיורים רכובים באזור במהלך השבועות הקרובים. עוד אישרו המקורות כי מהחקירה המוקדמת עולה כי המחבל המצרי שוחח עם מספר בני משפחתו לפני שנסע לגבול באותו יום, והודיע ​​להם כי ייצא לחופשה באמצע יוני, והבטיח להם שהוא בסדר.

במצרים דווח כי ישראל ביקשה ממצרים דיווח מפורט על החקירה של משפחת המחבל והמקורבים לו. אתמול סיימה משפחתו של החייל המצרי לקבור את גופתו בעיר הולדתו, נפת קאלוביה, שבצפון מצרים.

טקס הקבורה התקיים בנוכחות מספר מצומצם מאוד של בני משפחה, בבית העלמין המשפחתי בכפר אל-עמר שבמחוז קלוביה, על רקע סירובם של קרובי המשפחה לדבר עם השכנים או המקומיים או עם תקשורת ערבית.

על פי הגרסה המצרית הרשמית, "המחבל המצרי שנהרג בשבת פרץ את הגדר תוך כדי מרדף אחר מספר מבריחי סמים, והתנהלו חילופי אש עם מספר חיילים ישראלים שהובילו למותם של שלושה אנשי כוחות הביטחון ישראליים ופציעתם של שניים נוספים".

הלוויותיהם של שלושת החיילים שנפלו, ליה בן נון, אורי יצחק אילוז ואוהד שמעון דהן, התקיימו שלשום בבתי העלמין בראשון לציון, אופקים וצפת, הי"ד.

גבול ישראל מצרים מצרים ישראל קהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד