ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מאות הרוגים וכ-1000 פצועים

שלושה ימים לאחר התאונה בהודו, משפחות עדיין מנסות לאתר את יקיריהם

תאונת רכבת במזרח הודו ביום שישי בלילה היתה מהקשות ביותר במדינה במאה הנוכחית. התאונה כללה שתי רכבות נוסעים ורכבת משא. לפחות 275 בני אדם נהרגו וכ-1,000 נפצעו בתאונה הקטלנית. בתי חולים קורסים בגלל הפצועים הרבים. הרשויות הכריזו על פיצוי של כ-1,200 דולר למשפחות שאיבדו את יקיריהם

שלושה ימים לאחר התאונה בהודו, משפחות עדיין מנסות לאתר את יקיריהם
תאונת רכבת צילום: Pixabay

תאונת רכבת במדינת אודישה במזרח הודו ביום שישי האחרון בלילה גרמה לבתי חולים להגיע לקריסה. התאונה כללה שתי רכבות נוסעים ורכבת משא. לפחות 275 בני אדם נהרגו וכ-1,000 נפצעו בתאונה הקטלנית לאחר שרכבת אקספרס התנגשה ברכבת משא חונה, קרונות נוסעים עפו והתהפכו כלפי מעלה, הרכבת שהתהפכה נסעה במהירות גבוהה.

שלושה ימים לאחר מכן, משפחות עדיין מנסות לאתר את יקיריהם, ערימות של גופות ממתינות לזיהוי ובתי חולים מטפלים במספר עצום של נוסעים פצועים. חדרי המתים בעיר בלסור שם אירע התאונה הגיעו לתפוסה מלאה, מה שגרם לגורמים רשמיים להציב חלק מהגופות במסדרונות בתי הספר ובפארקים לזיהוי המשפחות. עבור משפחות שנסעו לעיר ומשוועות לאתר את יקיריהם, ההמתנה הייתה טראומטית.

"הייתי בכל בתי החולים ולא גיליתי כלום", אמרה לאלוטי דווי, שחיפשה את בנה בן ה-22, ל-CNN, והוסיפה שהיא תיסע כעת כמעט ארבע שעות דרומה בניסיון נואש לראות אם הוא הועבר לחדר מתים. רבים מגופות ההרוגים שוכבים כדומן ואף אחד לא הגיע לחפש אותם, הרשויות המקומיות נאבקות להתמודד עם היקף האסון העצום.

ביום ראשון פרסמה המדינה את התמונות של יותר מ-160 קורבנות, רבים מהם במצב נורא עם פציעות קשות, במטרה לעזור למשפחות לזהות את הגופות. בבתי חולים מקומיים, רופאים עובדים מסביב לשעון כדי לטפל בחולים פצועים. הרשויות הכריזו על פיצוי של כ-1,200 דולר למשפחות שאיבדו את יקיריהם.

שר הרכבות של הודו, אשוויני ווישנאו, אמר שמטרתו להבטיח שבני המשפחה יוכלו למצוא את יקיריהם הנעדרים בהקדם האפשרי. "האחריות שלנו עדיין לא הסתיימה", אמר. ילד בן 15 שהיה בין מאות ניצולים שהגיעו לטיפול וסיפר על הזוועות: "אנשים שהיו בחיים צעקו לעזרה, התפללו לאלוהים", הוא אמר, והוסיף שהרכבת הייתה כל כך מלאה, שבקושי היה מקום לעמוד. "צוותי ההצלה עשו כמיטב יכולתם להציל אנשים. הרבה אנשים בכו", אמר.

רשת הרכבות הענפה של הודו היא מהגדולות בעולם ונבנתה לפני יותר מ-160 שנה תחת שלטון קולוניאלי בריטי. כיום, היא מפעילה כ-11,000 רכבות מדי יום עם מעל 100.000 קילומטרים של מסילות.

יותר מ-16,000 בני אדם נהרגו בכמעט 18,000 תאונות רכבת ברחבי המדינה בשנת 2021, כך על פי נתונים עדכניים של לשכת רישום הפשע הלאומי. כמעט 70% נבעו מנפילות מרכבות והתנגשויות בין רכבות ואנשים על המסילה.

 

 

הודו תאונת רכבת רכבת משא הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד