כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מפעילים לחץ

דרישה אמריקאית לחשוף את דו"ח הממשל בנוגע למותה של העיתונאית

סנאטור אמריקני קרא להסיר את הסיווג של דו"ח ממשלתי על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה מאל-ג'זירה, עיתונאית פלסטינית-אמריקאית שנהרגה בזמן שדיווחה על פעילות צבאית בשנה שעברה בג'נין

דרישה אמריקאית לחשוף את דו"ח הממשל בנוגע למותה של העיתונאית
הלוויית העיתונאית צילום: Jamal Awad/Flash90

הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן קרא לחשוף את דו"ח הממשל בנוגע למותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו עאקלה מירי של חיילי צה"ל בג'נין. היא נהרגה בזמן שסיקרה מבצע של ​​צה"ל בשנה שעברה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

שירין היתה אחת העיתונאיות המוכרות ביותר שסיקרו את הסכסוך הישראלי-פלסטיני במשך שני עשורים, היא נהרגה במאי 2022 בג'נין ומותה עורר זעם ברחבי האזור.

ישראל טוענת כי שירין נורה ככל הנראה בשוגג על ידי חייל צה"ל, אך יכול להיות שהיא גם נפגעה מאש פלסטינית. משפחתה מאמינה שהיא נהרגה בכוונה תחילה, ועדים לאירוע אמרו שלא היו טרוריסטים פלסטינים שירו ​​באזור שבו עמדה.

ארה"ב ערכה חקירה, אך הדו"ח נותר מסווג. ואן הולן, מחוקק דמוקרטי וחלק מוועדת יחסי החוץ של הסנאט, אמר כי הדו"ח מכיל תובנות חשובות לגבי מותה. זה כולל "מידע וממצאים רלוונטיים על התנהלות צה"ל באותו מבצע, כמו גם יחידות אחרות של צה"ל הפועלות בגדה המערבית", אמר ואן הולן.

ישראל מצידה הגיבה כי חיילי צה"ל אינם יורים בכוונה על עיתונאים וסירבה לזהות את החייל שאולי ירה בשירין.

 

שירין אבו עאקלה ג'נין סנאטור ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד