כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מלחמת האזרחים הרוסית

קצין רוסי הודה שירה לעבר כלי רכב של וגנר כשהוא שיכור

שכירי כח וגנר תפסו קצין בצבא הסדיר של רוסיה ומאשימים אותו בכך שהורה לאנשיו לירות על חייליהם. הפיצול בין הקבוצות יוצר כאוס. החייל הרוסי הודה שירה לעבר כלי רכב של קבוצת וגנר כשהוא שיכור

קצין רוסי הודה שירה לעבר כלי רכב של וגנר כשהוא שיכור
הקצין השיכור צילום: באדיבות המצלם

שכירי חרב מקבוצת וגנר ברוסיה לקחו בשבי סגן אלוף מכוחותיו הסדירים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הקולונל השבוי נראה בסרטון משפיל שפרסמה קבוצת וגנר ובו הוא הודה באשמה והודה כי היה שיכור בתפקיד לאחר שירה לעבר רכב וגנר.

שכירי החרב של וגנר נלחמו למען פוטין באוקראינה וכבשו את העיר בחמוט מידי הכוחות המזוינים של אוקראינה לאחר חודשים של לחימה עקובה מדם. אבל הצלחתו הכעיסה את מפקדי הצבא הרוסי הרגיל שהתנכלו לוגנר בכך שלא שלחו נשק לוגנר.

ראש וגנר, יבגני פריגוז'ין, תקף את מנהיגי הצבא של פוטין. הוא האשים אותם בכך שהורו לכוחותיהם לסגת מעמדותיהם ולהותיר את לוחמי וגנר ללא הגנה בחזית. החייל השבוי הזדהה כרומן וונוויטין, מפקד הבריגדה ה-72 של רוסיה.

וונוויטין, שנראה היה עם אף שבור ופצוע, הודה כי "פתח באש על רכב של וגנר כשהוא שיכור מאלכוהול". הוא עשה זאת בשל 'עוינות אישית', לטענתו. הירי גרם נזק למשאית אספקה  אך לא פצע אף חייל וגנר. "האם לאיבה אישית יש מקום בכלל במלחמה?" שאל מפקד וגנר את וונוויטין. "לא" ענה הקולונל השבוי.

לוגנר יש מוניטין של להכות למוות את ה'בוגדים' שלו בפטיש, אבל אין שום אינדיקציה שהקולונל הרוסי יתמודד עם אותו יחס. הוצאה להורג של מפקד רוסי בכיר על ידי כוחות וגנר תביא לכאוס חסר תקדים בשורות מוסקבה. לכידת וונוויטין הגיעה שעות לאחר ששכירי חרב של וגנר נאלצו לפנות דרך מוקשים שלטענתם הונחה על ידי חיל הצבא הסדיר הרוסי.

פריגוז'ין אמר שמאות מוקשים הונחו על ידי הצבא הסדיר הרוסי כדי ללכוד את כוחות וגנר כאשר עזבו את בחמוט, לאחר שהבטיחו ניצחון נדיר לפוטין במלחמה. "גילינו כתריסר מקומות שבהם הוצבו מטעני חבלה שונים, החל ממאות מוקשים נגד טנקים ועד מטענים שונים, אמר פריגוז'ין. "מי שהטמינו את המטענים הללו היו נציגי משרד הביטחון" אמר.

הדיילי מייל מדווח, כי כמה אנליסטים אירופאים אומרים כי מלחמת אזרחים אפשרית ברוסיה אם פוטין יפסיד במלחמה. למרות הפסדי ענק, ואיסור על גיוס אסירים ממושבות העונשין של רוסיה, עדיין הם סבורים כי לפריגוז'ין עומדים עד 60,000 איש.

וגנר הוא אחד מכמה צבאות פרטיים ברוסיה. מנהיג המלחמה הצ'צ'נית, רמזן קדירוב, שולט בקבוצה חמושה משלו, וענקית האנרגיה הרוסית גזפרום הקימה חברה צבאית פרטית משלה. 

כח וגנר נשיא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד