כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא היתה אזהרה

אכלה גלידה פרווה: "אני לא נושמת, עומדת למות"

בת 16 שסובלת מאלרגיה חמורה למוצרי חלב אכלה גלידה בטעם שוקולד של חברת 'גלידות עדן' שצוין עליה כי היא 'פרווה' ואושפזה בבית החולים לאחר שעזקה להוריה "אני לא נושמת, אני עומדת למות" | אביה מוטרד: "לא דואגים לציין על גבי האריזה. איפה הערך לחיי אדם?"

אכלה גלידה פרווה: "אני לא נושמת, עומדת למות"
אילוסטרציה צילום: unsplash

למרות אזהרת משרד הבריאות שלא לצרוך ממוצרי גלידות 'עדן', נערה בת 16 הסובלת מאלרגיה חמורה למוצרי חלב אכלה גלידה בטעם שוקולד של חברת "גלידות עדן" שמסומן בהבלטה כ"פרווה", וקיבלה התקף אנפילקטי חמור שהוביל אותה לבית החולים.

לפי הדיווח ב-N12, דפנה ויינרוך, תושבת צור יצחק, רכשה את הגלידה בחנות הסמוכה למקום מגוריה וסיפרה כי דקות ספורות לאחר שאכלה ממנה החלה לחוש ברע. רגעים אחר כך היא זעקה להוריה: "אני לא נושמת, אני עומדת למות".

בימים האחרונים הוציא מפעל 'גלידות עדן' ריקול לכל מוצרי החברה, והפסיקו את הפעילות עד להודעה חדשה, במקביל לפרסומים של משרד הבריאות כולל כאן ב'בחדרי חרדים' שלא לצרוך את המוצרים מחשש לחיי האלרגיים.

לדברי האב, זו לא הפעם הראשונה שבתו מפתחת תגובה אלרגית חריפה למוצר חלבי, אולם לדבריו הפעם התגובה הייתה עוצמתית ומסוכנת מאוד שהיה עלול להוביל אל מותה. האב סיפר ל-N12: "לא היה שום סימון במוצר ולא היה כתוב עליו שהוא מכיל או עלול להכיל חלב. איך אפשר לדעת על מוצר מזון שהוא מכיל אלרגן מסכן חיים עבור רבים, אם לא דואגים לציין זאת על גבי האריזה? איפה הערך לחיי אדם?", תהה האב המודאג.

נזכיר שוב כי משרד הבריאות הוציא בימים האחרונים לפחות שתי הודעות המזהירות את הציבור מרכישת מוצרי 'גלידות עדן': "בימים האחרונים התקבלו מספר תלונות צרכניות בנוגע להימצאות אלרגן חלב בגלידות עדן ללא סימון כנדרש, באופן שקיים חשש מיידי לשלומו, לבריאותו, או לבטיחותו של אדם. בהנחיית משרד הבריאות ביצע המשווק החזרות יזומות. משרד הבריאות מבקש להזהיר את הציבור שלא לצרוך את מוצרי 'גלידות עדן' המיוצרות בהר ברכה".

מ'גלידות עדן' נמסר בתגובה: "לוקחים אחריות על הנעשה. פעלנו לפי ההנחיות של משרד הבריאות לבצע ריקול. המפעל נסגר עד להודעה חדשה".

פרווה גלידות עדן אלרגיה לחלב גלידה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד