כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מקרה חריג

בגלל חיידק אלים: פעוט איבד את השמיעה

פעוט בן שנה ו-3 חודשים התחרש בעקבות חיידק מסוג מנינגוקוק שבו נדבק • החיידק עלול לגרום במקרים חמורים גם לדלקת קרום המוח • מתחילת השנה התקבלו במשרד הבריאות 18 דיווחים על מקרים של דלקת קרום המוח בעקבות הידבקות בחיידק

בגלל חיידק אלים: פעוט איבד את השמיעה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חיידק אלים ומסוכן: פעוט בן שנה ושלושה חודשים הפך לחירש לאחר שנדבק בחיידק מסוג מנינגוקוק, הידוע בכינוי "החיידק האלים". כך פרסמה לראשונה דיקלה אהרן-שפרן ברשת ב'. הפעוט הובא לחדר המיון עם תסמינים של מחלת חום, ושוחרר ממנו לאחר שאובחן עם מחלה ויראלית.

לאחר יממה הוריו השיבו אותו לבית החולים לאחר שמצבו החמיר, ואז אובחן כי נדבק בחיידק. התחלואה שנגרמה בעקבות ההידבקות במנינגוקוק הביאה בסופו של דבר להתדרדרות בשמיעה שלו שהסתיימה בהתחרשות.

המקרה אירע לפני כחודש וחצי ודווח למשרד הבריאות לאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקות, שהעידו כי אכן הייתה הידבקות בחיידק. החיידק עלול לגרום במקרים חמורים לזיהום בדם או לדלקת קרום המוח, לתחלואה קשה ואף למוות.

המנינגוקוק נמצא באופן רגיל בלוע של כ-20% מהילדים ובמרבית המקרים אינו גורם למחלה, אולם הוא עלול להפוך לאלים, להביא לתגובה דלקתית קיצונית ולהתדרדרות מהירה. סיבוכים בעקבות תחלואה עלולים לגרום לאובדן שמיעה בגלל דלקת הפוגעת בעצב השמיעה, וגם לנזקים לגפיים ולבעיות עצביות שונות.

מתסמיני ההידבקות בחיידק המניגוקוק הם חום גבוה, ירידה במצב ההכרה, פריחה שאינה נעלמת בלחיצה על העור ולעיתים התקשות בעורף.

מתחילת השנה התקבלו במשרד הבריאות 18 דיווחים על מקרים של דלקת קרום המוח בעקבות הידבקות בחיידק, מתוכם שבעה בחודשיים האחרונים. בסוף חודש דצמבר האחרון נפטר ילד בן שמונה מבית שמש לאחר שנדבק בחיידק. הילד לא סבל ממחלות רקע.

מנינגוקוק איבוד שמיעה החיידק האלים פעוט התחרשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד