י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
'עשרת מונים'

מקלב הכריז על הגדלת תקציב הפעילויות לרשויות המקומיות

הרשות החרדית קיימה כינוס מקצועי לנציגי שלושים ושלושה רשויות מקומיות ברחבי הארץ הפועלים בשיתוף פעולה עמה, סגה"ש אורי מקלב בכינוס: "הרשות החרדית אינה רק 'גורם ממן' אלא שותפה בכל התחומים, ויש לתת את הדעת לכך שניתנים שירותים ותקציבים בכלל התחומים לציבור החרדי"

מקלב הכריז על הגדלת תקציב הפעילויות לרשויות המקומיות
סגן השר אורי מקלב צילום: באדיבות המצלם

הרשות החרדית קיימה כנס מיוחד בראשות סגן השר הממונה לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב לנציגי שלושים ושלושה הרשויות המקומיות העובדות עם הרשות החרדית.

את הכנס פתח סגן השר אורי מקלב שדיבר בשבח הרשות ואמר כי הרשות החרדית אינה רק 'גורם ממן' לעיריות אלא הרשות החרדית באה לשנות את המציאות בה עיריות לא היו מפנים שירותים ותקציבים לציבור החרדי, תקציב הרשות הניתן לרשויות המקומיות לפעילויות כאלה ואחרות אינו רק ממן, הרשות החרדית רואה את עצמה כשותפה עם העיריות בכל התחומים ויש לתת את הדעת לכך שניתנים שירותים ותקציבים בכלל התחומים לציבור החרדי, ברווחה, בתשתיות, בדיור, באיכות הסביבה, בבריאות בהכל, אמר סגן השר אורי מקלב הממונה על הרשות החרדית שבמשרד ראש הממשלה.

סגן השר אורי מקלב הודיע כי החליט לאור הצלחת הפרויקטים מול הרשויות המקומיות בחודשים האחרונים להגדיל את התקציב הניתן לפעילויות באמצעות הרשויות המקומיות פי עשרה מזה הקיים כיום, כל אחד יראה את התקציב הקיים לו כרגע, יראה את הפעילויות שהוא עשה ואנחנו כעת מכפילים אותו פי עשרה, בכדי שנוכל לתת יותר לציבור החרדי ברחבי הארץ. תקציב זה הוא היסטוריה של ממש הוסיף מקלב זה לראשונה שהממשלה מקצה תקציב ייעודי לציבור החרדי רק בשל הייותו חרדי. אני עומד פה איתכם הנציגים ברשויות המקומיות ואני שומע את הצורך הגדול והביקוש הרב מהציבור לפעילות של הרשות החרדית, כעת עם אישור תקציב המדינה אנחנו יכולים לפעול בייתר שאת.

ברשות החרדית ביקשו להודות ליו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני שפעל מול אנשי האוצר לאישור התקציבים בוועדה שבראשותו, וכעת מגיע חזון זה לידי מימוש בסייעתא דשמיא. כזכור, הרשות החרדית יצאה לפני מספר חודשים בשורת פרויקטים ארוכה לטובת האוכלוסייה החרדית בערים המעורבות והחרדיות בהיקף של מיליוני שקלים. את הפרויקטים יובילו הרשויות המקומיות בכל עיר ועיר וזאת בצורה מתואמת עם הנציגות המקומית ברחבי הארץ. עד כה הנציגות המקומית התקשתה לפעול במיזמים אלו שהיו שומרים עד כה רק לציבורים אחרים וכעת עם הנחיית סגן השר מקלב כלל הציבור החרדי יוכל להנות ממיזמים אלו.

יצוין כי בנוסף למספר רשויות מקומיות חרדיות הומוגניות, קיימות עשרות רשויות מקומיות מעורבות - בהן הציבור החרדי מהווה מיעוט ולעתים נופל בין הכיסאות, בהעדר מענה מותאם. תכניות אלה, המוקדשות בעבור הציבור החרדי הן בשורה גדולה. זו הפעם הראשונה, בה ייהנו התושבים החרדים מתקציב ייעודי המוקדש כולו למענם בשיתוף עם הרשות המקומית.

בקול הקורא שפרסמה כאמור הרשות החרדית לרשויות המקומיות בישראל ניתן לבצע מספר רב של תוכניות לציבור הרחב וזאת במימון הרשות החרדית כאשר הרשות המקומית מוסיפה אף היא מתקציבה עבור פרויקטים אלו, הרשויות המקומיות נרתמו בהיקף חסר תקדים ושלושים ושלושה רשויות מקומיות ברחבי הארץ נענו לפניית הרשות החרדית וביקשו לחתום על הסכם שיתוף הפעולה זאת מתוך מטרה לממש את תוכניות תקצוב הקול הקורא שהופץ בהנחיית סגן השר לפיתוח חרדי הרב אורי מקלב כאשר הרשויות המקומיות אף מוסיפות מתקציבן להגדלת התוכניות הייעודיות עבור הציבור החרדי.

מיזם ייחודי זה מגיע כאמור בהנחיית סגן השר אורי מקלב לאור דרישה רבה מהשטח בעיקר בערים המעורבות בהן ישנן קהילות תורניות רבות שאינן נהנים כלל מתקציבים שונים ברשויות המקומיות, כך למשל יוכלו הקהילות לצאת באמצעות הרשות המקומית שלהם לתוכניות שונות בתחום החינוך הבלתי פורמלי, תעסוקה, אוריינות פיננסית, בטיחות בדרכים, קידום הבריאות או בתחום שמירת הסביבה על פי הדרישה המקומית. וזאת כאמור במימון הרשות החרדית. כאשר במסגרות אלו יצאו לפעול בשבועות האחרונים פרויקטים של לימוד מצוות התלויות בארץ, מיזמי אבות ובנים מקומיים, תוכניות מטה עבור ראשי הערים המעורבות, סדנאות לאוריינות פיננסית – כלכלית ועוד.

אורי מקלב רשויות מקומיות תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד