י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האייתוללה בחר את השם

האיראנים חשפו טיל היפרסוני חדש של משמרות המהפכה

טיל היפרסוני חדש מסוג "פתח" נחשף הבוקר בחיל האווירי של משמרות המהפכה. האיראנים דיווחו, כי לראש הנפץ של הטיל יש יכולות מיוחדות. "הטיל יכול לתמרן לכל הכיוונים והסיבובים" מסרו

האיראנים חשפו טיל היפרסוני חדש של משמרות המהפכה
הטיל החדש של האיראנים צילום: סוכנות הידיעות תסנים

האיראנים הכריזו על השקת טיל היפרסוני חדש, הטיל נחשף על ידי משמרות המהפכה. האיראנים דיווחו לפני חודשים על בניית הטיל הבליסטי ההיפרסוני בשולי טקס צבאי במטה חיל האוויר של משמרות המהפכה ומסרו, כי לטיל הזה יש מהירות גבוהה והוא יכול לתמרן פנימה והחוצה מהאטמוספרה.

האיראנים ציינו שהטיל החדש לא יתגלה בכל מערכות ההגנה מפני טילים, ו"לא תימצא טכנולוגיה שתוכל להתמודד איתו במשך עשרות שנים". עוד אמרו האיראנים: "הטיל הזה מכוון למערכות נגד טילים של האויב ומהווה קפיצת דורות גדולה בתחום הטילים" אמרו האיראנים.

את שם הטיל בחר המנהיג העליון האייתוללה חמינאי, ולטענת האיראנים הוא מסוגל להגיע לטווח של 1,400 קילומטרים במהירות של 13 מאך.

הצגת הטיל היתה בטקס בנוכחות הנשיא איברהים ראיסי בפיתוח התעשייה הצבאית האיראנית. הטיל יכול "להתגבר ביעילות על מערכות ההגנה האוויריות של האויב". איראן מתמידה ביכולת פיתוח טילים, כזכור לפני כשבועיים שיגרה איראן טיל בליסטי עם טווח פוטנציאלי של 2,000 קילומטרים בשם "חביר".

איראן משמרות המהפכה אברהים ראיסי נשיא איראן טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד