כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

זה העונש שקיבל תושב שומרון בגין סחר וציד לא חוקיים

תושב השומרון שעסק בציד לא חוקי קיבל מספר חודשי מאסר ובנוסף קנס כספי לאחר שעסק בסחר של עופרים למטרות רווח | בביתו נמצאו מספר מלכודות רגל וארבעה עופרים כבני חודש • צפו

זה העונש שקיבל תושב שומרון בגין סחר וציד לא חוקיים
המלכודות והעופרים שנמצאו צילום: רט''ג

תושב השומרון כבן 40 שעסק בסחר וציד של צבאים נידון ל-5 חודשי מאסר בפועל ותנאי 10 חודשי מאסר ל-5 שנים, בנוסף קנס של 5,000 ₪ על סחר וציד של צבאים

האזרח המוכר לכוחות הביטחון אחרי שריצה 14 שנות מאסר על ירי על כוחות הביטחון, עסק בסחר של עופרים למטרת רווח. החשוד נחשב ציר מרכזי ובזכות ידיעות מודיעיניות שהגיעו אל היחידה למלחמה בציד הלא חוקי ביו"ש (יל"ב) והובילו לשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון וכניסה אל בית החשוד, נתפסו 4 עופרים כבני חודש וכן מלכודות רגל, בעקבות חקירתו עלה החשד כי הנ"ל סחר וצד במעל 25 צבאים.

המקום בו נמצאו הצבאים - רט''ג

ארז ברוכי, ממונה אכיפה ביחידת קמ"ט רשות הטבע והגנים במנהל האזרחי: "הצבאים הם מין בסכנת הכחדה וחיית בר מוגנת האסורה בסחר. עופרים הנמצאים בשטח הם פעמים רבות מטרה קלה לציידים כמו גם לאזרחים שחושבים שהעופר ננטש.

כמו כן אבקש להדגיש כי מגוון המינים המותר להחזקה פרטית ולסחר מפורסם באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים, תחת ההיתר הכללי להחזקה ויש להקפיד להחזיק בעלי חיים, רק בהתאם לחוק ולכללים ורכוש רק מסוחרים בעלי היתר סחר תקף מאת רט"ג.

בישראל שלושה מיני צבאים: הצבי הארצישראלי, צבי הנגב וצבי השיטים, המוגנים על פי החוק להגנת חיית הבר (תשט"ו 1955) ואסורים בצייד. עם זאת בעשורים האחרונים נמצאים מינים אלה בסכנת הכחדה עקב צייד בלתי חוקי, ריבוי יתר של תנים וזאבים הטורפים את העופרים והקטנת שטחי מחייה טבעיים שהפכו לשטחים חקלאיים ועירוניים.

משום כך וכחלק מהשמירה על המגוון הביולוגי בישראל, פועלת רשות הטבע והגנים לשמירה על גודלן של אוכלוסיות הצבאים על ידי מניעת צייד, הכרזת שמורות טבע גדולות ודילול טורפים. בנוסף, מדי שנה מקיימת רשות הטבע והגנים מפקד רב-שנתי של גודל האוכלוסיות ברחבי הארץ, המשמש להערכת מצבן ולנקיטת פעולות לחיזוק האוכלוסיות במקרה הצורך.

צבאים סחר לא חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד