ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"הביע תנחומים עמוקים"

הפיגוע בגבול: נתניהו שוחח עם נשיא מצרים

ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. מלשכת ראה"מ נמסר כי, נשיא מצרים א-סיסי הביע תנחומים עמוקים על התקרית בגבול מצרים

הפיגוע בגבול: נתניהו שוחח עם נשיא מצרים
הפיגוע בגבול מצרים צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שלישי) בטלפון עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אחרי הפיגוע הקשה בגבול מצרים בו נרצחו שלושה חיילים.

מלשכת ראה"מ נמסר כי, "נשיא מצרים א-סיסי הביע תנחומים עמוקים על התקרית בגבול מצרים. ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא מצרים על כך ועל מחויבותו לחקירה ממצה ומשותפת של התקרית.

בנוסף, שני המנהיגים הביעו את מחויבותם להמשך חיזוק השלום ושיתוף הפעולה הביטחוני, שהוא ערך חיוני לשתי המדינות".

דובר הנשיאות המצרית מסר כי: "נשיא מצרים א-סיסי שוחח עם נתניהו על התקרית בגבול מצרים-ישראל. השניים הדגישו את חשיבות התיאום המלא בחקירת המקרה, ואת כוונתם של שני הצדדים להמשיך בעבודה ובתיאום - במסגרת היחסים הדו-צדדיים, תוך שאיפה להשגת שלום צודק ולשמירה על היציבות באזור".

כזכור, בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון הבהיר נתניהו כי, "התקרית בגבול מצרים היא חמורה והיא חריגה והיא תיבדק עד תום".

נתניהו הוסיף: "ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים, אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ויסודית, וזה חלק משיתוף הפעולה הביטחוני החשוב בינינו".

שר הביטחון יואב גלנט אמר לשרים בישיבת הממשלה אחרי הפיגוע: "צריך לשים לב שאנחנו לא אומרים דברים שעלולים לסכן את שיתופי הפעולה עם מצרים. זה לא אירוע מול אויב, אלא מול שותף, ולכן צריך לשים לב מה אומרים".

גלנט הוסיף: "זה אירוע חריג, כבד משקל, אבל מדובר במפגע יחיד שלא מלמד על היחסים שבין צה"ל לצבא מצרים".

ברקע הדברים של שר הביטחון, התפתח עימות בישיבת הממשלה עם שר התקשורת שלמה קרעי. השר קרעי אמר: "האם התוצאות הטראגיות של הפיגוע הן בגלל הוראות פתיחה באש במרחב הזה?".

השר גלנט השיב: "אין שום קשר להוראות הפתיחה באש. יש אנשים קבועים במערכת הישראלית שטוענים משיקולים פוליטיים שצה"ל כובל את ידיהם של הלוחמים. זה פשוט לא נכון".

 

 

בנימין נתניהו עבד אל פתאח א סיסי מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד