י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעיה עולמית

הצרפתיות בצרה: דיווח על צריכת שמן מוגברת בכ-400 אלף מכוניות

צריכת שמן מוגברת בקרוב לחצי מיליון מכוניות: המנועים משותפים גם עם מותגים אחרים בקונצרן של רנו-ניסאן

הצרפתיות בצרה: דיווח על צריכת שמן מוגברת בכ-400 אלף מכוניות
רנו קליאו - אחד הדגמים שהושפעו צילום: רנו

ענקית הרכב הצרפתית רנו עשויה למצא את עצמה עומדת בפני תביעה בגלל מגפת תקלות במנועי המכוניות מתוצרתה ומהסיבה שהיצרנית לא יזמה "קריאת שירות" (RECALL), כנדרש במקרים שכאלה. כך פורסם בעיתון Le Parisien בצרפת.

לפי העיתון, קבוצה המונה כ-400 אלף בעלי מכוניות רנו אשר יוצרו בין השנים 2012 ו-2016 מאיימים בתביעה פלילית נגד יצרנית הרכב לאחר שלטענתם היצרנית לא טיפלה כראוי בבעיות אשר התעוררו במנועי טורבו של רנו בנפח 1.2 ליטרים. בעלי הרכבים לא חסכו במילים ונציגם טוען להונאה, סיכון חיי אדם שלא לצורך, התנהלות עסקית מפוקפקת ועוד. ההחלטה לתבוע את רנו הגיע לאחר שהשיחות בינה לתובעים העלו חרס.

המנועים האמורים אינם ייחודיים רק למכוניות רנו: מכיוון שרנו היא חלק מקונצרן גדול, המנועים הללו הותקנו גם בדגמים מסוימים של חברת ניסאן וגם בדגמים של דאצ'יה.  לפי נתונים אשר מתפרסמים באירופה, הלקוחות מתלוננים על תקלות כגון צריכת שמן מוגברת ובחלק מן המקרים, רנו אכן הכירה בבעיה. בסך הכול לפי לשון אותם פרסומים נוסעות בכבישי אירופה כארבע מאות אלף מכוניות רנו אשר מצוידות במנועים הללו.

דוברי רנו וניסאן הגיבו עם הודעות צוננות משלהם. ניסאן: "אנו נתמוך בכל הלקוחות שעלולים לחוות רעשי מנוע, פעולה לא אחידה, הספק נמוך או צריכת יתר של שמן במסגרת האחריות ומדיניות תמיכת הלקוחות שלנו". מרנו הגיבו:" קבוצת רנו מעולם לא הפסיקה וממשיכה לבחון את הדרישות שהיא מקבלת".

בהקשר של ישראל צריך לציין כי ישנם דגמים של הקבוצה הנוסעים בכבישי הארץ ובעריה.

רנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד