כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"פגעו בישראל באופן נורא"

"טקטיקות של סחיטה": הפרופ' האמריקאי הבכיר במתקפה קשה נגד מתנגדי הרפורמה

פרופ' דרשוביץ שבתחילה הביע התנגדות לרפורמה המשפטית וצוטט לא אחת בכלי התקשורת בישראל, שינה את עמדתו ואמש תקף בחריפות את מתנגדי הרפורמה. "האנשים שמתנגדים לרפורמה המשפטית פוגעים במדינת ישראל בכך שהם משתמשים בטכניקות הסחיטה הללו"

"טקטיקות של סחיטה": הפרופ' האמריקאי הבכיר במתקפה קשה נגד מתנגדי הרפורמה
אלן דרשוביץ צילום: מתוך פייסבוק

פרופ' אלן דרשוביץ, אחד מן המשפטנים הבכירים בארה"ב ומי שהביע התנגדות לרפורמה המשפטית בתחילת דרכה ואף התראיין על כך לא מעט כלי התקשורת בישראל, דיבר אמש (שני) בכנס ירושלים של הג'רוזלם פוסט בניו יורק והציג דעה הפוכה לחלוטין בנוגע לרפורמה ואף תקף במילים קשות את המתנגדים לה.

דרשוביץ, יליד שכונת ויליאמסבורג החרדית, אמר כי "אני סבור שהשמאל, האנשים שכיום נמצאים באופן כללי בצד שלי - גם אם לא בהכרח בכל התחומים - אנשים אלה שמתנגדים לרפורמה משתמשים בטקטיקות של סחיטה אשר פגעו בישראל באופן נורא. אני חושב שאסור להם לנסות לסכן את הכלכלה, אסור להם לנסות לחבל בהייטק ואסור להם לנסות לחתור תחת הצבא".

לדבריו, "הסיבה שבגללה הפסקתי להשתתף בהפגנות מן הסוג הזה היא שאני סבור כי האנשים שמתנגדים לרפורמה המשפטית פוגעים במדינת ישראל בכך שהם משתמשים בטכניקות הסחיטה הללו. אני מייחל לכך שהם יפסיקו לעשות זאת ואני קורא להם לייצר שיח".

דרשוביץ, לו יחסים חמים עם ראש הממשלה נתניהו, מסביר כי "אין שום דבר ברפורמה המשפטית שיש לו איזה שהוא קשר לכלכלה, שיש לו איזה שהוא קשר להייטק, או איזשהו קשר ליכולתה של ישראל להגן על עצמה באמצעות הצבא שלה, ואני חושב שהנושאים הללו צריכים להישאר מחוץ לדיון".

על המגעים לפרשה ברפורמה המשפטית אמר: "הדרך לפשרה דורשת שיהיו מגבלות על מה שבית המשפט העליון יכול לעשות בתחומים שאינם זכויות אדם מובהקות, זכויות מיעוטים מובהקות וחופש דיבור מובהק. חייבות להיות הגבלות על בית המשפט בכל הנוגע לנושאים כלכליים, פוליטיים, ובהחלטות שנוגעות לסבירות. זו מפת הדרכים לפשרה שתאפשר לישראל לשגשג כאחת מהדמוקרטיות החזקות ביותר בעולם בעלת בית משפט חזק, רשות מחוקקת חזקה ונשיא חלש.

לדברי הפרופ' אין כל סכנה לדמוקרטיה בישראל: "המפתח לדמוקרטיה הוא שהיא תמות רק כאשר היא תמות בלבבותיהם של האנשים, ואז אף בית משפט לא יוכל להצילה. אבל הדמוקרטיה בישראל חיה ובועטת, ולא משנה איך תסתיים המחלוקת בנוגע לרפורמה - הדמוקרטיה בישראל תשרוד ותשגשג".

אלן דרשוביץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד