כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לחגוג לגיבור השהיד"

דיווח ערבי: בני משפחת המחבל המצרי "נלקחו למקום לא ידוע"

עדי ראייה המתגוררים בסמוך למשפחתו של המחבל המצרי שרצח שלושה חיילי צה"ל בגבול מצרים, דיווחו כי כוחות הביטחון היו בביתו של המחבל ולקחו את אחיו ודודו למקום לא ידוע, ושאלו על נטיותיו הפוליטיות והדתיות

דיווח ערבי: בני משפחת המחבל המצרי "נלקחו למקום לא ידוע"
המחבל מגבול מצרים צילום: פייסבוק

המחבל המצרי שרצח שלושה חיילי צה"ל בגבול מצרים ביום שבת האחרון, מוחמד סלאח איברהים (22), הפך ל"אייקון עממי" ול"גיבור" מצרי ברשתות החברתיות. הוא קיבל שבחים רבים על הרצח. גולשים רבים התריסו נגד השתיקה הרשמית של השלטונות המצריים.

סלאח החל את תקופת גיוס החובה ביוני אשתקד במתקן הביטחוני המרכזי במשטרת מצרים, המתקן אליו מצטרפים בדרך כלל מתגייסים ללא תארים אקדמיים, תקופת השירות מגיעה ל-3 שנים.

קצין לשעבר שהעדיף להישאר בעילום שם אמר ל'אל-ג'זירה', כי סלאח, שנולד ב-2001, למרות גילו הצעיר, "נתן שירות מצוין". הקצין לשעבר אמר כי קרובי משפחתו של סלאח עלולים להיות נתונים ל"תשאול וחקירות ארוכות על ידי שירותי הביטחון", הוא ציטט עדי ראייה באזור שאמרו כי כוחות הביטחון היו כבר בביתו של סלאח ולקחו את אחיו ודודו למקום לא ידוע, ושאלו על נטיותיו הפוליטיות והדתיות של סלאח.

אחמד סולטן סטודנט, תושב האזור בו התגורר המחבל, הדגיש את הצורך "לחגוג לגיבור השהיד", ואומר לאל-ג'זירה, "אם הייתה לו תחמושת, הוא היה הורג. עוד מהם", והוסיף, "אבן עין שמס, כולנו גאים בך, גאווה האמיתית של הערבים".

סולטן סבור כי "השהיד הגיבור עשה את חובתו להגן על אדמתו, על כבודו, על ארצו ומולדתו, והוא עשה את חובתו נגד מבריחי סמים ולא קיבל שכר מאיש", וקרא למדינה לכבד אותו.

חבר בתנועה הסוציאליסטית המצרית, עלא ג'מיל, מכנה את החייל המצרי, מוחמד סלאח, "סולימאן חאטר החדש", בהתייחסו לחייל שביצע פעולה דומה בגבול ב-1985 והרג 5 חיילים ישראלים.

בראיון לאל-ג'זירה, סבור ג'מיל שהתקרית משדרת מסר חשוב נגד הנורמליזציה של היחסים עם ישראל, לדבריו הסכם השלום עם ישראל נכשל כישלון חרוץ ברמה העממית, והוא גם סבור כי "כל ניסיונות לטשטש מודעות ולשנות תפיסות" לא השיגו שום תוצאה.

מחבל חיילי צה''ל גבול מצרים ישראל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד