כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החיילים נבהלו

ימיו האחרונים של סדאם: הטנקים העיראקיים נמסו מ"נשק טקטי"

בראיון לתקשורת הערבית אמר שומר ראשו של סדאם חוסיין שהוצא להורג כי האמריקאים השתמשו בנשק "טקטי", "הדבר זעזע את החייל העיראקי", שראה את הטנק נמס מולו והופך לנוזל

ימיו האחרונים של סדאם: הטנקים העיראקיים נמסו מ"נשק טקטי"
סדאם חוסיין צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

למרות שחלפו 20 שנה מאז נפילת משטרו של סדאם חוסיין בעיראק, כמה פרטים מהימים האחרונים שלאחר נפילת בגדאד לידי כוחות ארה"ב ב-9 באפריל 2003, עדיין אפופים בסודיות. איך בילה סדאם את ימיו האחרונים לאחר נפילת בגדד ומדוע העיראקים התקפלו מהר?

בתקופה זו נאלץ סדאם חוסיין להסתתר בין בתים וערים ולקיים פגישות עם מנהיגי משטרו בחשאי, ואף ויתר על חלק משומרי הראש שלו בתקופה זו.

ד"ר חליל אל-דולאימי, ראש ההגנה של סדאם לשעבר, חשף כי התקופה שלאחר נפילת בגדד נקראה 'תקופת ההסתרה', כאשר הנשיא המנוח נפגש עם כמה מנהיגים ב-11 באפריל, ואמר להם להתכונן להילחם עם נשק קל.

הוא גם הוסיף, במסגרת הריאיון עם העיתון אל-ערביה, כי הוא ביקש מחבריו ללכת לדרכם, תוך השארת מעט מאוד מאבטחים, ואז הוא נסע להסתתר אצל מכרים.

לגבי נפילת המשטר והשלמת הכיבוש כל כך מהר, הוא ציין כי הסיבה לכך נובעת מהכוח הלא שוויוני בין הכוחות העיראקיים שלחמו ללא סיוע אווירי לבין מעצמות העל של 40 מדינות.

בנוסף לכך האמריקאים השתמשו בנשק גרעיני טקטי, הדבר זעזע את החייל העיראקי, שראה את הטנק נמס מולו והופך לנוזל, לפי אל-דולאימי.

נשיא עיראק לשעבר נשאר במחבוא עד שנמצא מסתתר בחווה בתיכרית, ונערך לו משפט בגין פשעי מלחמה שביצע משטרו בשנות השמונים של המאה הקודמת, וגזר דין מוות הוצא נגדו בנובמבר 2006.

נשק גרעיני עיראק סדאם חוסיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד